رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشجویان آفریقایی نیز به‌زودی در دانشگاه‌های یزد به تحصیل می‌پردازند و نکته جالب اینجاست که بیشتر این دانشجویان به تحصیل در رشته علوم انسانی علاقه دارند.
کد خبر: ۵۵۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 21 January 2018

محمد صالح اولیا در نشست مشترک استاندار یزد با روسای دانشگاه‌های استان که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه 80 هزار دانشجو در سطح استان یزد در حال تحصیل هستند اظهار داشت: جایگاه استان نسبت به جمعیت بعد از تهران دوم است که رتبه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه به لحاظ کیفی نیز در کشور رتبه قابل قبولی داشته و می‌توانیم یک استان دانشگاهی در سطح کشور باشیم گفت: به لحاظ تنوعی رشته‌ها در بین استان‌ها نیز شرایط ایده‌آلی داریم و از همه مهم‌تر اینکه امروزه قطب آموزش عالی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خالی در شهرستان‌های استان برای بعضی دانشگاه به شرایط بحرانی تبدیل‌ شده است افزود: متأسفانه احساس می‌شود که خیلی نسبت به این مسئله توجهی نمی‌شود زیرا بسیاری از دانشگاه‌های استان حتی در تکمیل ظرفیت‌های خود با مشکل اساسی روبه‌رو هستند.

اولیا با اشاره به اینکه به لحاظ کیفی باید نسبت استاد به دانشجو را در استان افزایش دهیم اظهار داشت: باید در جذب اساتید و نخبگان تلاش کنیم و یکی از مشکلات اساسی که استان یزد را به‌طور شدید تهدید می‌کند مهاجرت نخبگان به دیگر استان‌هاست به‌گونه‌ای که دانشجوی نخبه یزد برای پیشرفت خود به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کند.

رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه در این سال‌ها فعالیت‌های خوبی در دانشگاه‌های یزد انجام شده است خاطر نشان کرد: تشکیل کانون‌های تفکر با همکاری دستگاه‌های دولتی استان، فعالیت در حوزه کارآفرینی و فناوری، شهر هوشمند، آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مسائل مختلف از فعالیت‌های دانشگاه یزد دراین سال‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های یزد در جذب دانشجویان خارجی گفت: پیش‌بینی می‌شود که 200 دانشجوی خارجی در استان داشته باشیم و اینکه بیشتر دانشجویان خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه در یزد تحصیل می‌کنند که دنبال جذب دانشجو از کشورهای دیگر هستیم.

اولیا خاطر نشان کرد: دانشجویان آفریقایی نیز به‌زودی در دانشگاه‌های یزد به تحصیل می‌پردازند و نکته جالب اینجاست که بیشتر این دانشجویان به تحصیل در رشته علوم انسانی علاقه دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار