استاندار یزد اظهار کرد: اگر برای ایجاد اشتغال به راه‌های سنتی اصرار داشته باشیم، نتیجه درستی نمی‌گیریم چرا که لازم است کار متفاوتی در مقایسه با گذشته انجام شود . 
کد خبر: ۵۵۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 21 January 2018

 «محمود زمانی قمی» در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان اعلام کرد: در تلاش برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مسیرهای زیادی را طی کرده‌ و مسیرهای زیادی نیز پیش رو داریم بنابراین اگر برای ایجاد اشتغال به راه‌های سنتی اصرار داشته باشیم، نتیجه درستی نمی‌گیریم و امروز باید کار متفاوتی در مقایسه با گذشته انجام دهیم . 

وی با بیان این که دولت مسیر سهلی را برای ایجاد اشتغال پایدار با طرح‌های فراگیر در نظر گرفته است، گفت: از همه راه‌ها استفاده خواهیم کرد اما به نظر می‌رسد گره‌های کور نیز در استان وجود داشته باشد . 

زمانی قمی افزود: دستگاه‌ها مانده است و کاری که استان انجام می‌دهد، شناسایی موانع پیش رو است که با سرمایه‌گذاران جلساتی نیز تشکیل شده است . 

مقام ارشد استان با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی با استناد به روش‌های نوین، اظهار کرد: تعداد زیادی شغل در برخی طرح‌ها به دلیل همین کاغذبازی‌ها و قوانین دست و پاگیر معطل‌مانده است و چندان مورد توجه قرار نگرفته بود . 

وی با بیان این که نرخ بالای بیکاری تحصیل‌کردگان استان را رنج می‌دهد، تصریح کرد: باید مسیرهای جایگزینی برای ایجاد اشتغال داشته باشیم و از روش‌هایی استفاده شود که بر مبنای دانش و فناوری باشد و فارغ‌التحصیلان را به اشتغال وا‌دارد . 

نجات کشور در گرو توجه به بخش خصوصی

استاندار یزد عنوان کرد: در سطح استان تلاش زیادی برای ایجاد اشتغال می‌شود اما در مواردی که طرح‌های اشتغال از حیطه اختیارات استان خارج می‌شود، می‌بینیم که روند کار بسیار طولانی می‌شود . 

وی با اشاره به این که همه اجزای یک سیستم باید برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تلاش کنند، افزود: باید حتما برای این مهم چاره‌اندیشی شود و بانک‌ها و دولت و بخش خصوصی بسیج شده و با بهره‌گیری از راهکارهای نوین دغدغه حل مشکل داشته باشند . 

زمانی قمی با تاکید بر توسعه فرهنگ تعاون در استان، بیان کرد: برای این منظور باید فرهنگ‌سازی ویژه صورت گیرد تا همه بخش‌ها با تفکر تعاونی و رویکرد تعاملی و همکاری و هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال اقدام کنند . 

وی با بیان اینکه راه‌اندازی و تکمیل واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد در اولویت مدیران استان است، گفت: با هماهنگی تیم اقتصاد دولت و دعوت از مسئولان مربوطه در سطح کشور به استان برای ایجاد اشتغال در استان و کاهش نرخ بیکاری اقدام خواهد شد . 

استاندار یزد با بیان اینکه کشور ظرفیت‌های عظیمی دارد، عنوان کرد: مزیت‌های کشور در اشتغال‌زایی بر کسی پوشیده نیست و باید با همت کارآفرینان در سطح کشور و کمک تیم اقتصادی دولت با دریافت پاسخ مثبت از فعالان بخش خصوصی اشتغال‌زایی شایسته را ایجاد کرد . 

وی ادامه داد: از تمامی فعالان بخش خصوصی درخواست دارم تا برای رفع مشکل بیکاری در کنار دولت که برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تلاش می‌کند، اقدام کند . 

زمانی قمی اظهار کرد: نمی‌پذیرم که سرمایه‌گذار و کارآفرین در پیچ ‌و خم اداری معطل بماند و در حدود یک سال فقط در انتظار زمین باشد لذا ما دولتی‌ها باید یاد بگیریم که نجات کشور درگرو توجه به بخش خصوصی است و با بخش خصوصی رقابت نکنیم . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار