نمایش «آرسنیک و تور کهنه» به کارگردانی حسین پارسایی در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد به نمایش درآمد و با حضور متخصصین مرتبط با هنر نمایشی تحلیل شد .
کد خبر: ۵۵۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 20 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «علی جاور» با بیان این‌که هشتمین جلسه از سری برنامه‌های پخش فیلم تئاتر این مرکز به نمایش«آرسنیک و تور کهنه» نوشته جوزف کسلرینگ و کارگردانی «حسین پارسایی» اختصاص داشت، اظهار کرد: در این برنامه که در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد ابتدا فیلم این اثر به نمایش درآمد و در ادامه هنرمندان و کارشناسان در مورد آن به بحث، تبادل نظر و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند .

وی افزود: در این نشست محمدرضا امیرخانی به عنوان مهمان ویژه و کارشناس برنامه مطالبی را در خصوص این نمایش بیان کرد و در تحلیل آن به تئاتر برادوی و سیر تاریخی متن پرداخته شد.

پخش و تحلیل نمایش «آرسنیک و تور کهنه» در حوزه هنری یزد +عکس

هرچند متن در سال 1941تا 1944در تئاتر برادوی اجرا می‌شود اما این نمایش اکنون بازه زمانی سال 2000 تا 2010 را دربرمی گیرد و اتفاق‌ها ملموس‌تر و به مخاطب ایرانی نزدیک‌ترند به طوری که تماشاگر با آن همذات پنداری می‌کند. همچنین به تعریف انواع کمدی از منظر‌های مختلف و البته به دلیل نزدیکی ساختار نمایش به مفاهیم گروتسک نیز پرداخته شد .

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان یزد گفت: این اثر یک کمدی کلاسیک ناب در قالب کمدی موقعیت محسوب می‌شود اما زیرساخت آن، یک تراژدی هولناک انسانی درباره چیرگی جنون بر عقل است. این کمدی جزو آثار خاص و منحصر به فرد است که تماشاگر را به تفکر وامی‌دارد.

«آرسنیک و تور کهنه» روایت جذابی از زندگی دو خواهر است که سال‌ها به اقدامی عجیب و وحشتناک مشغول هستند.

وی با اشاره به این‌که این نمایشنامه را کامبیز کاهی ترجمه کرده، ادامه داد: در این نمایش بازیگرانی مانند بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، فرناز رهنما، سامان دارابی، سپند امیرسلیمانی، فهیمه امن‌زاده، فرهاد شریفی، اردشیر کاظمی، خسرو احمدی و پژمان جمشیدی به ایفای نقش پرداختند.

گفتنی است؛ برنامه هفتگی پخش فیلم تئاتر، دوشنبه‌ها ساعت 17:30 در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار