پژوهشگر موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن گفت: بخش کودکان موزه «لوور» ابوظبی نقشه‌ای از منطقه خلیج (فارس) را به نمایش گذاشته که در آن نام قطر از روی نقشه حذف شده است.
کد خبر: ۵۵۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 19 January 2018

سایمون هندرسون -- پژوهشگر موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن -- اعلام کرد بخش کودکان موزه «لوور» ابوظبی نقشه‌ای از منطقه خلیج (فارس) را به نمایش گذاشته که در آن نام قطر از روی نقشه حذف شده است.

هندرسون در مقاله‌ای با عنوان «خصومت فزاینده بین امارات و قطر» که روی پایگاه این موسسه نمایه شد نوشت نام کشور قطر به‌طور کامل از روی نقشه به نمایش گذاشته شده در بخش کودک موزه لوور در ابوظبی به‌طور کامل حذف شده است. وی تاکید کرد در نقشه‌ای که از منطقه جنوب خلیج (فارس) به نمایش گذاشته شده است، به هیچ وجه نامی از قطر دیده نمی‌شود و این تحریف جغرافیایی ممکن است با مواضع فرانسه مغایرت داشته باشد؛ زیرا فرانسه به ابوظبی اجازه استفاده از برند و نام موزه لوور را داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نوامبر ۲۰۱۷ امارات، موزه لوور با مجوز فرانسه با نام «لوور صحرا» در ابوظبی آغاز به کار کرد. این طرح پس آن صورت گرفته بود که ۱۰ سال پیش از این تاریخ، دو کشور فرانسه و امارات درباره این مسئله به توافق رسیده بودند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مراسم گشایش این موزه که با اعتبار بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح شد، حاضر شد. ساخت این موزه ۱۰ سال به طول انجامید و دربرگیرنده ۶۰۰ اثر هنری است که به‌طور دائم به نمایش گذاشته می‌شود. افزون بر این، فرانسه نیز ۳۰۰ اثر تاریخی را به‌طور موقت به این موزه سپرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار