در جذب دانشجویان خارجی پیش‌بینی می‌شود 200 دانشجوی خارجی در استان داشته باشیم.
کد خبر: ۵۵۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 19 January 2018

به گزارش تابناک یزد، رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشجویان  آفریقایی به‌زودی در رشته علوم انسانی در دانشگاه‌های یزد  تحصیل  خواهند کرد 
محمد صالح اولیا با اشاره به اینکه 800 هزار دانشجو در سطح استان یزد در حال تحصیل هستند گفت : جایگاه دانشجویان استان یزد نسبت به جمعیت بعد از تهران دوم است که رتبه بسیار خوبی محسوب می‌شود.
 رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه به لحاظ کیفی نیز در کشور رتبه قابل قبولی داشته و می‌توانیم یک استان دانشگاهی در سطح کشور باشیم گفت: به لحاظ تنوعی رشته‌ها در بین استان‌ها نیز شرایط ایده‌آلی داریم و از همه مهم‌تر اینکه امروزه قطب آموزش عالی در کشور هستیم.
 وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خالی در شهرستان‌های استان برای بعضی دانشگاه به شرایط بحرانی تبدیل‌ شده است افزود: متأسفانه احساس می‌شود که خیلی نسبت به این مسئله توجهی نمی‌شود زیرا بسیاری از دانشگاه‌های استان حتی در تکمیل ظرفیت‌های خود با مشکل اساسی روبه‌رو هستند.
 وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های یزد در جذب دانشجویان خارجی گفت: پیش‌بینی می‌شود که 200 دانشجوی خارجی در استان داشته باشیم و اینکه بیشتر دانشجویان خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه در یزد تحصیل می‌کنند که دنبال جذب دانشجو از کشورهای دیگر هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار