معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که سودآوری بازار مسکن کمتر از سودآوری بانک است از تلاش عده‌ای سودجو برای بر هم زدن جو آرام مسکن پرده برداشت و گفت: این اطمینان را می‌دهم که در ماه‌های پیش‌رو از سال ۹۶ و سال آینده جهش‌های قیمتی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۵۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 19 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ حامد مظاهریان در خصوص جدیدترین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد:‌ بر اساس آمار و اطلاعات 9 ماه منتهی به دیماه امسال در بازار مسکن روند خیلی ملایمی در افزایش قیمت‌ها، تعداد و مبلغ مبایعه‌نامه‌ها داشته‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که این روند ما را نگران نکرده است، تصریح کرد: این اطمینان را می‌دهیم که تا سال آینده این فرآیند به نفع خریداران بازار است.

وی با بیان این‌که بازار مسکن بازار سفته‌بازی نبوده و بازار مصرف‌کنندگان است، افزود: در آذرماه امسال افزایشی در تعداد مبایعه‌نامه‌ها و خرید مسکن اتفاق افتاد به‌طوریکه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته (آذرماه 95) تعداد مبایعه‌نامه‌ها تا 50 درصد هم افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در دیماه امسال تعداد مبایعه‌نامه‌ها مقداری تعدیل شده است، اظهار کرد: اگر در دوره زمانی مشخص مثلا از ابتدای امسال تاکنون را در نظر بگیریم، آمارهای بخش مسکن نگران کننده نیست.

مظاهریان با اعلام این‌که افزایش قیمت مسکن در حدود نرخ تورم است، ادامه داد: خوشبختانه دولت توانسته‌ بازار مسکن را از سودآوری‌های کاذب دور نگه دارد.

وی همچنین اخبار مربوط به افزایش 50 درصدی قیمت‌ها را تکذیب کرد و گفت: اینها جوسازی کسانی است که می‌خواهند آپارتمان‌های خود را گران بفروشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با ارائه جدیدترین آمار خانه‌های خالی تهران، افزود: در تهران 490 هزار واحد خالی از سکنه داریم که به سختی می‌توان برای خیلی از آنها می‌توان مشتری پیدا کرد. آن چیزی که بازار عمومی مسکن و برای قشر متوسط است به آرامی در حال حرکت است و هنوز سودآوری آن کمتر از سودآوری بانک است.

مظاهریان تاکید کرد: خوشبختانه‌ها همه نشانه‌های مسکن مثبت است و بازار این بخش آرام آرام به سمت رونق در حال حرکت است. این اطمینان را می‌دهم که در ماه‌های پیش‌رو از سال 96 و سال آینده جهش‌های قیمتی در بازار مسکن نخواهیم داشت.

 

 

//تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار