کد خبر: ۵۵۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 18 January 2018

پدر ملوان یزدی نفتکش سانچی با بیان این‌که مسئولان و دست‌اندرکاران باید دلیل واقعی کم‌کاری دولت چین در امدادرسانی به نفتکش ایرانی را برای بازماندگان سانچی اعلام کنند، گفت: کمک کاری دولت چین در امداد رسانی عامل اصلی نرسیدن جنازه فرزندم به آغوش خانواده است.

به گزارش تابناک یزد، مراسم بزرگداشت مرحوم«سعید دهقانی» ملوان یزدی نفتکش سانچی با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان در مسجد جامع دهنوی یزد برگزار شد.

«یوسف دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تشکر از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران وزارت نفت، اظهار کرد: تصادف مرگبار سانچی بعد از حدود 20 روز از شروع مأموریت این نفتکش اتفاق افتاده است.

وی کسب اطلاعات دقیق‌تر از این حادثه را مستلزم همکاری بیشتر شرکت نفت دانست و افزود: متأسفانه تاکنون هیچ اثری از فرزندم پیدا نشده و این موضوع داغ ما را چند برابر کرده است.

پدر«سعید دهقانی» در مورد ویژگی‌های فرزندش می‌گوید، سعیدم ایران دوست، زحمت‌کش و بسیار مهربان و غیرتمند بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: سعید با تلاش خود هزینه تحصیلش را تأمین کرده و برای فعالیت در این حرفه سختی‌های زیادی را به جان خرید.

پدر ملوان یزدی سانچی ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید دلیل کم کاری‌های دولت چین را به خانواده بازماندگان سانچی اعلام کنند، که چرا بعد از گذشت پنج روز هیچ اقدام شایسته‌ای برای نجات جان خدمه سانچی انجان نداند.

وی گفت: کمک کاری دولت چین در انجام وظایف امداد و نجات عامل اصلی نرسیدن حتی جنازه فرزندم به من و مادر داغدارش شده است.

دهقانی با بیان این که ما هنوز چشم انتظار بازگشت سعید هستیم، افزود: خداشاهده هنوز من هر روز شماره پسرم را می‌گیرم و منتظر بازگشت او هستم.

لزوم حمایت همه جانبه بازماندگان سانچی توسط وزارت نفت

آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» فعالیت نفتکش‌ها را کاری سخت و ضروری دانست و بیان کرد: تمام ملت ایران باید قدردان زحمات و تلاش‌های آنها باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با بیان این‌که بسیاری از جان باختگان نفتکش سانچی جزو طبقه متوسط جامعه هستند، افزود: دولتی‌ها به ویژه شرکت نفت باید معیشت و حقوق و مزایای بازماندگان جان باختگان سانچی و هم‌چنین حمایت لازم خانواده‌های آنها را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

حجت الاسلام «محمدصدوقی» یادگار پسر سومین شهید محراب در مورد اهمیت فعالیت کشتیرانی، گفت: علاوه بر اهمیت این حرفه از نظر تخصصی، کشتیرانی بازوان توانمند کشور به ویژه در دوران تحریم بوده و هستند.

وی تصریح کرد: ملوانان کشتیرانی با جان و دل از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و برای توسعه بیش از پیش اقتصادی که نقش مهمی در پایداری نظام دارد ایفای نقش کرده و می‌کنند.

دلیل اصلی حادثه سانچی کشف شود

نوه سومین شهید محراب با اشاره به ضرورت یافتن دلیل اصلی این اتفاق به منظور پیشگیری برای آینده، تأکید کرد: رسیدگی به خانواده کشته شدگان سانچی و تأمین آرامش روحی و روانی آنها، مهم‌ترین رسالت دولت مردان در شرایط کنونی است.

صدوقی در ادامه حادثه دلخراش سانچی را شاهدی بر این مدعا دانست که ملوانان نفتکش‌ها از جان خود برای پیشرفت کشور مایه گذاشتند.

دهقانی دانشجوی ترم آخر مهندسی عرشه اهل و ساکن روستای دهنوی از توابع شهرستان یزد بود که برای اولین مأموریت کارآموزی خود وارد کشتی سانچی شده بود و در حادثه تصادف این نفتکش جان به جان آخرین تسلیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار