شهردار یزد خبر داد؛
شهردار یزد با بیان این که ساخت و سازهای سبز و هوشمند شدن از جمله راهکارهای موثر در پایداری شهر است، گفت: کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۵۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 17 January 2018

«مهدی جمالی‌نژاد» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،با بیان این‌که تمام شهرها و استان‌های جهان به دنبال پایداری بیش از پیش هستند، اظهار کرد: شهر پایداری واژه‌ای برای معرفی توسعه یافتگی و شاخص بودن بسیاری از عناصر شهری و معماری شهرها است.

وی با اشاره به این‌که شهر یزد به دلیل برخورداری از فرهنگ اجتماعی خاص از دیرباز تاکنون ویژگی‌های شهر پایدار را دارد،‌افزود: همزمان با جهانی شدن شهر یزد بحث معرفی آن به عنوان شهر پایدار انرژی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار یزد گفت: «سیستم قنوات»، «مصالح بومی»، «معماری»، «بافت شهری» و «استفاده از گونه‌های گیاهی متناسب با محیط»، از جمله شاخص‌های شهر یزد در حوزه پایداری است.

جمالی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: یکی از نکات مهم این است که مردم یزد علاوه بر افتخار به گذشته خود از دانش‌بومی برای حراست از بافت تاریخی استفاده می کنند.

این مقام مسئول احساس مسئولیت مردم یزد در نگهداری از بافت تاریخی را از دیگر ویژگی‌های فرهنگی این دیار دانست و بیان کرد: فرهنگ استفاده از دوچرخه نقش مهمی در پایدار‌تر ماندن شهر یزد ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز سبز و هوشمند شدن شهر از دیگر راهکارهای موثر و ضروری پایداری شهر یزد است.

شهردار در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد، گفت: فرهنگ‌سازی و توسعه، ارتقای پژوهشی و آموزش‌های شهر پایدار و هوشمند، تبادل اطلاعات فنی، بازنگری برنامه‌های مرتبط با آموزش، جذب مشارکت کارشناسان، پژوهشگران، آسیب شناسی تهدیدات شهر یزد و انجام فعالیت‌های اجرایی در شهرداری یزد از جمله اهداف تشکیل کارگروه شهر پایدار در شهرداری یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار