بانوی کاریکاتوریست یزدی در اعتراض به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت ‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، با خلق کاریکاتور «هوش ‌سنج» اعتراض خود به این اقدام را به تصویر کشید.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 17 January 2018

این بانوی هنرمند با خلق این کاریکاتور به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعتراض کرد و در توضیح آن یادآور شد گفت: امروز کاریکاتور، یک رسانه بسیار تأثیرگذار و فراگیر است و فرد می‌تواند دغدغه‌ها و حرف‌های خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این قالب بیان کند. 
زهرا زرین‌ پور افزود: این اقدام ترامپ سبب شد به عنوان یک ایرانی، نفرت و انزجار خود و عدالت طلبان جهان را از این حرکت نابخردانه و ایده ‌های ترامپی در قالب کاریکاتور نشان ‌دهم.
وی با بیان اینکه کاریکاتور «هوش‌سنج» با تکنیک دیجیتال و دستی (نقاشی) خلق شده و در ابعاد مختلف قابل انتشار است ادامه داد: در این اثر یک مکعب روبیک در دستان رئیس جمهور آمریکا است که هر چه می‌ کوشد نمی‌ تواند مهره‌هایی که روی آن نشان صهیونیسم و بیت‌ المقدس است را کنار هم قرار دهد و صفحه ‌های یک رنگ بسازد. 
وی اضافه کرد: این اثر، چهره ترامپ خسته را نشان می‌ دهد که از بس این بازی را تکرار کرده، درمانده و ناامید شده و در نهایت در این بازی شکست می‌خورد و من هم با زبان گویا و تأثیرگذار کاریکاتور، تلاش کردم نشان دهم که هر گونه اقدام برای قرار دادن نام قدس شریف در کنار رژیم جعلی اسرائیل، محکوم به شکست است. 
این کارشناس گرافیک با بیان اینکه کاریکاتور باید بیانگر چالش‌ ها، مشکلات و معضلات اجتماعی باشد و به ارتقای فرهنگ جامعه کمک کند اظهار امیدواری کرد با همت هنرمندان و حمایت مسئولان بیش از پیش بتوان این گونه فعالیت ‌ها را گسترش داد. 
وی همچنین با یادآوری فعالیت شمار انگشت شمار هنرمندان این عرصه در یزد گفت: باید شرایط و موقعیت خوبی برای این هنر فراهم شود و اگر کارتونیست ‌ها حمایت شوند قطعا با انگیزه‌ای مضاعف دست به خلق اثر خواهند زد، هنرمندان یزدی از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در عرصه کاریکاتور برخوردارند که باید این پتانسیل پویا و فعال شود.
خانم زرین پور از سال 94 به طور حرفه ‌ای به هنر رو آورد و هم اکنون در زمینه گرافیک، طراحی کاراکتر، تصویرسازی، کارتون ‌های موضوعی و مفهومی، خلق کاراکتر تبلیغاتی و انیمیشن مشغول فعالیت است.
آثار این کارتونیست یزدی به جشنواره‌ های مختلف داخلی و بین‌المللی از جمله 'جشنواره کارتون و کاریکاتور غزه'، 'همه مسئولیم' و جشنواره 'کاریکاتور ایتالیا' راه یافته و سال گذشته در جشنواره 'کاریکاتور زنان مصر' نیز برگزیده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار