معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ظرفیت علمی و آموزشی استان،‌گفت: داوطلبان یزدی با 51 درصد قبولی رتبه نخست کشوری در رتبه‌بندی کیفی کنکور سراسری 96 را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 17 January 2018

به گزارش تابناک یزد،«محمود زارع مهرجردی» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که هر سال در مجموعه آموزش و پرورش سه ماراتن بزرگ کنکور سراسری، جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی برگزار می‌شود، اظهار کرد:‌ تمام رویدادهای علمی و آموزشی آموزش و پرورش دارای گستره ملی و بین المللی است.

وی افتخار دانش‌آموزان‌ یزدی در کنکور سراسری که امسال برای بیست و چهارمین سال متوالی انجام شده است، افزود: تمام نظام آموزشی استان از معلم پیش دبستانی تا معلم پیش دانشگاهی در کسب افتخار دانش آموزان موثرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: کنکور سراسری سال 96 استان 14 هزارو 874 نفر داوطلب داشته که از این تعداد 11 هزار و 609 نفر در سه گروه اصلی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کردند.

زارع مهرجردی تصریح کرد: 19.5 درصد داوطلبان در گروه ریاضی،‌51 درصد تجربی و 29.5 درصد در گروه علوم انسانی شرکت کردند.

این مقام مسئول تعادل بخشی جریان اشتغال را یکی از اولویت‌های جدی آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی مختلف دانست و بیان کرد: 56 درصد از داوطلبان یزدی کنکور سراسری 96 دختر و 44 درصد پسر بودن که به نسبت ترکیب کشور متعادل و مطلوب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در گروه علوم ریاضی 84 درصد داوطلبان شانس قبولی دارند،‌ در تجربی 22 درصد و در گروه علوم انسانی 80 درصد داوطلبان یزدی شانس قبولی در دانشگاه را دارند.

معاون آموزش و پرورش یزد افزود: در کنکور سراسر سال گذشته متوسط 32 درصد قبولی داشته و استان یزد 51 درصد قبولی کنکور سراسری را به خود اختصاص داده است.

زارع استان یزد را 51 درصد قبولی اولین استان کشور در رتبه‌بندی کنکور سراسری عنوان کرد و ادامه داد:‌ سازمان سنجش استان‌های کشور را در رتبه‌بندی کیفی کنکور سراسری طی سه مرحله تراز نمره شرکت کنندگان، تراز نمره قبول شدگان و تراز نمره احتساب سوابق تحصیلی مورد بررسی قرار داده که در این ارزیابی استان یزد رتبه اول کشوری در هر سه شاخص را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان یزد 11 عنوان برگزیده در حوزه‌های تک رقمی‌های کنکور سراسری، دو رقمی‌های کنکور سراسری، تک رقمی‌های منطقه، دو رقمی‌های منطقه دو و سه،‌ بهترین دانش‌آموزان شاهد، بهترین دانش‌آموزان استثنایی، برگزیدگان جشنواره‌های علمی،‌ برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی، برگزیدگان دوره‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها و طراحان کارآفرینی‌ را دارد.

این مقام مسئول برگزاری جشن تجلیل از ستارگان یزدی با حضور بیش از 70 نفر از برترین‌های علمی و آموزشی در دهه سوم اسفندماه در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار