تعدادي از درختان آستان مقدس امامزاده سيدنصرالله(ع) موسوم به امامزاده شنبه يزد در روزهاي اخير از سوي متوليان اين مجموعه و بدون مجوزهاي قانوني قطع شده است كه به گفته مديران اين مجموعه از روي ناآگاهي صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۵۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 17 January 2018

«سید محمد علی مدرس وامقی» مدیر اجرایی امام‌زاده سید نصر الله در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا در مورد علت قطع درختان محوطه اين آستان مقدس، اظهار کرد: اين اتفاق در غياب بنده از سوي دو نفر از خدام اين مجموعه كه هيچ اطلاعي از جرم بودن قطع درختان نداشتند، روي داده است.

وي افزود: اين افراد با توجه به خشكي بسياري از شاخه‌هاي درختان مذكور و نماي نازيباي آنها، ترواش شیره و جذب حشرات موذی در اطراف این درختان، بدون كسب اجازه از مديريت اجرايي آمامزاده و از روي ناآگاهي اقدام به قطع شش درخت كاج اين محوطه كرده بودند.

مدرس وامقي اين اقدام را كاملاً غيرعمدي و تنها از سر بي‌اطلاعي اين افراد در اين رابطه دانست و گفت: حتي خدام مذكور به منظور جایگزینی آنها نيز اقدام به تهيه تعدادي درخت ميوه براي زيبايي بيشترفضاي امازاده كرده بودند ولي با اين وجود کاملاً پذیرای اشتباه اين خدام هستيم.

«محمدرضا صفدرپور» رييس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداري يزد نيز در مورد بروز اين تخلف و نحوه برخورد با متخلفين به خبرنگار ايسنا گفت: قطع ناگهانی درختان امام زاده «سید نصر‌الله» در روز‌هاي اخیر بدون مجوز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر صورت گرفته است . 

وی در اين رابطه تصريح كرد: این اقدام توسط متولیان امامزاده و بدون هیچ گونه مجوزی رخ داده است لذا سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این رابطه شکایت‌نامه‌ای تنظیم و همراه با تصاوير تهيه شده از اين اتفاق به مراجع قضایی ارجاع داده شد تا در اسرع وقت به موضوع رسيدگي شود

صفدرپور در پايان نيز خاطرنشان کرد: تمام فضاهای سبز و درختان محوطه‌های عمومی، ادارات، پارک‌ها و اماكن مذهبي تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز است و هر گونه قطع درختان آنها بدون مجوز پیگرد قانونی خواهد داشت . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار