مدیر کل استاندارد یزد:
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: طرح پرسش‌گری سازمان ملی استاندارد ایران در سطح مراکز خرید زنجیره‌ایی استان انجام شد .
کد خبر: ۵۵۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 16 January 2018

«محمد حسین ماجدی اردکانی» افزود: در همین راستا، تیم‌هایی سه نفره مرکب از یک پرسشگر ارشد و دو کارشناس پرسشگر به فروشگاه زنجیره‌ایی رفاه مرکز استان یزد مراجعه كردند و از طریق توزیع پرسش‌نامه‌های 16 سئوالی، نظر خریداران را در خصوص میزان اعتماد عمومی نسبت به استاندارد و نیز سنجش تغییر در نگرش و رفتار مردم هنگام خرید کالا را جویا شدند . 

وی ادامه داد: این طرح کشوری بوده و بدون آگاهی قبلی پاسخ‌دهندگان، در تمامی استان‌های کشور و در تاریخ‌هایی که توسط معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران مشخص شده بود انجام شد که زمان اجرايي برای استان یزد، عصر پنج‌شنبه گذشته تعیین شده بود . 

این مسئول تصریح کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و در واقع ادامه فعالیت‌های سال 95 با شاخص عملکردی سنجش میزان رشد اعتماد عمومی و بهبود نگرش و رفتار مردم نسبت به استاندارد است که بر اساس برش استانی طرح پرسش‌گری و نیز میزان جمعیت استان یزد، تعداد پرسش‌نامه‌هایی که به  استان اختصاص داده شد، 54 عدد بود . 

ماجدی اردکانی افزود: برای انجام صحیح این کار، اعضای تیم پرسش‌گری هیچگونه القایی بر پاسخ‌دهنگان نداشتند و در واقع فرآیند مذکور بدون قضاوت همکاران و کارشناسان مربوطه انجام شد، ضمن این که محتوای پرسش‌نامه‌ها بدون تغییر در اختیار خریداران قرار می‌گرفته است . 

وی ادامه داد: براساس آمارهای اعلامی حاصله از نتایج کشوری، فعالیت‌های انجام شده گذشته در راستای طرح پرسش‌گری کاملاً اثر بخش بوده که در واقع این مقوله برمی‌گردد به این که ابزار جمع آوری داده‌های طرح از محتوا و سئوالات یک پرسش نامه جامع برخوردار بوده و از نظر پایایی و روایی مورد بررسی و تاییدیه لازم را اخذ كرده است . 

مدیر کل استاندارد استان در پایان گفت: براساس تجزیه و تحلیل اولیه داده‌های آماری حاصل از پرسش‌نامه‌های موصوف، میزان آشنایی پاسخ‌دهندگان با فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران در استان یزد،58 درصد متوسط به بالا بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار