امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ظرفیت مساجد برای توسعه اجتماعی،‌گفت: کانون‌های مساجد در راستای ترویج هنر قدسی در جامعه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۵۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 16 January 2018

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام «سیدمحمدکاظم مدرسی» در نشستی با حجت الاسلام «فیروز گرج» مسئول جدید دبیرخانه کانون های مساجد یزد اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاهی اجتماعی در جامعه اسلامی است که از صدر اسلام به عنوان محلی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بوده است .

وی افزود: امروز نگرانی ما با توجه به منش جدید تحت شعاع قرار گرفتن مساجد به بهانه های مختلف است ولی باید توجه داشته باشیم که از ابتدای انقلاب مردم هر حرفی داشتند از مساجد به نهاد تدین در مساجد استفاده می کردند و امروز معتقدیم که این کارکرد بایستی احیا شود .

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: لازمه احیای کارکردهای مساجد در جامعه، مسجد محوری و پویایی آن است که راهکار آن نیز جذب افراد جامعه بر اساس معنویت است .

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: مساجد بایستی سنگ ولایتمداری، رهبری، ارزش های ناب اسلامی و انقلاب را به سینه بزنند و به نوعی این شاخصه نیز بایستی حفظ شود .

وی گفت: چهره‌ای که میتواند در ابعاد مختلف پاسخگو باشد، ولایت فقیه است و ما نیز باید در مساجد به نوعی فرزندانمان را بر این اساس تربیت کنیم .

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: در این جریان نیز امامان جماعت، پایگاه های بسیج، کانون های مساجد و حلقه های صالحین باید دست در دست هم دهند تا بتوانند نقش محوری مساجد در جامعه احیا کنند .

حجت الاسلام مدرسی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به هنر در مساجد گفت: ما معتقدیم که باید در مساجد هنر قدسی رواج پیدا کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار