لیونل مسی ستاره آرژانتینی با گلزنی مقابل سوسیه داد به رکورد ۳۶۶ گل در لالیگا رسید. در میان لیگ های بزرگ اروپا هیچ بازیکنی نتوانسته به تنهایی در یک لیگ این قدر گل بزند. رکورد قبلی متعلق به گردمولر بود که در بوندسلیگا ۳۶۵ گل زده بود.
کد خبر: ۵۵۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 16 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ سایت یوفا به بهانه رکوردشکنی ستاره ۳۰ ساله بارسلونا، اقای گل های تاریخ ده لیگ بزرگ اروپا (بر اساس رنکینگ فعلی یوفا) را مورد بررسی قرار داده است:

اسپانیا: مسی، از ۲۰۰۴ تا کنون ، ۳۶۶ گل
مسی در سال ۲۰۱۴ رکورد تلمو زارا با ۲۵۱ گل زده به عنوان آقای گل تاریخ لالیگا را شکست . رونالدوی ۲۸۹ گله در حال حاضر با در سن ۳۲ سالگی در تعقیب اوست.

انگلیس: جیمی گریوز، از ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱، ۳۵۷ گل
آقای گل تاریخ لیگ انگلیس گفته بود که زمانی که پایش را درون زمین فوتبال می گذارد تبدیل به آدم متفاوتی می شود. او در چلسی، تاتنهام و وستهام رکورد بی نظیری را از نظر گلزنی به جای گذاشت.

ایتالیا: سیلویو پیولا، از ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۴ ، ۲۷۴ گل
ویتوریو پوتزو مربی سابق این مهاجم گفته بود که هرگز نفهیده که پیولا با پای چپش بهتر شوت می زند یا پای راست. پیولا بخشی از تیم ملی ایتالیا بود که در سال ۱۹۵۸ به قهرمانی جام جهانی رسیده بود. این بازیکن در تیمهای ورسلی، لاتزیو، تورینو، یوونتوس و نووارا بازی کرد اما هرگز قهرمان سری آ نشد.

آلمان: گردمولر، از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۹ ، ۳۶۵ گل
گردمولر یک گلزن شگفت انگیز بود که در ۴۲۷ بازی در بوندسلیگا ۳۶۵ گل به ثمر رساند. اودر آلمان غربی و بایرن یک گلزن قهار و بی مثال بود. بخش قابل توجهی از موفقیت تاریخ فوتبال آلمان به خاطر گلهای گردمولر بوده است.

فرانسه:دلیو اونیس، از ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۶، ۲۹۹ گل
اونیس که در ایتالیا متولد و در آرژانتین بزرگ شد اما برای هیچ کدام از این دو کشور در رده ملی بازی نکرد. او در رنس، موناکو، تورس و تولون آمار گلزنی فوق العاده ای داشت.

روسیه و اوکراین، اولگ بلوخین، از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۷ ، ۲۱۱ گل
بلوخین در زمانی بازی می کرد که سرزمین های زیادی تحت سلطه شوروی بود. برنده توپ طلای سال ۱۹۷۶ پنج فصل با دیناموکیف آقای گل لیگ شوروی شد.

پرتغال: فرناندو پیروتئو، از ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹، ۳۳۲ گل
پیروتئو در سن ۱۹ سالگی در اولین بازی خود برای اسپورتینگ مقابل بنفیکا دبل کرد. او ۳۳۲ گلش را در ۱۹۷ بازی به ثمر رساند که سابقه زدن ۹ گل در یک بازی را دارد. این بازیکن در سن ۳۱ سالگی بازنشسته شد.

بلژیک: آلبرت دی کلین، از ۱۹۳۲ تا ۱۹۵۵ ، ۳۷۷ گل
دی کلین اگر بلژیک سه سال درگیر جنگ جهانی دوم نمی شد قطعا گلهای بیشتری به ثمر می رساند وی در بازی مقابل راسینگ بروکسل در یکبازی هفت گل به ثمر رساند تا با تیم مشلان به قهرمانی برسد.

ترکیه: هاکان شوکور از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۸ ، ۲۴۹ گل
عملکرد اسطوره فوتبال ترکیه در خارج از کشورش خوب نبود چرا که در تورینو، اینتر، پارما و بلکبرن فقط چهار گل به ثمر رساند اما در ساکاریا اسپور، بورا اسپور و گالاتاسرای عملکرد فوق العاده ای از خود برجای گذاشت.

رکوردهایی که هنوز توسط مسی شکسته نشده است:
چکسلواکی: جوزف بیکان، از ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۵ ، ۵۰۰ گل
اسکاتلند: جیمی مک گروری، از ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۸ ، ۴۱۰ گل
یوگسلاوی/کرواسی/صربستان، استیپان بوبک، از ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۸ ، ۴۰۳ گل
مجارستان:فرانس ژوژا ، از ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۱ ، ۳۹۳ گل

برخی از آقای گلهایی که در لیگ های مختلف بازی کردند:
ژوزف بیکان: اتریش ۱۸ و چکسلواکی ۵۰۰ گل (مجموعا ۵۱۸)
فرانس پوشکاش: اسپانیا ۱۵۹ و مجارستان ۳۵۸ گل (مجموعا ۵۱۷)
امره اشلوسر: مجارستان ۳۱۱ و اتریش ۶ گل (مجموعا ۴۱۷)
گیولا ژنگلر: مجارستان ۳۸۷ و ایتالیا ۲۴ گل (مجموعا ۴۱۱)
کریستیانو رونالدو: پرتغال ۳، انگلیس ۸۴ و اسپانیا ۲۸۹ (مجموعا ۳۷۶)
گانر نوردال: سوئد ۱۴۹ و ایتالیا ۲۵۵ گل (مجموعا ۳۷۴)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار