رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه:
ئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، بیش از ۱۸۱هزار رأس دام در ابرکوه واکسینه شدند.
کد خبر: ۵۵۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 15 January 2018

علی فاتحی نیا  اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی و عمده بهداشتی در کشورهای مختلف، شیوع بیماری های مشترک در جوامع انسانی است که به عنوان یک معضل، منابع انسانی و مالی جوامع را با چالش جدی روبرو می کند.

وی با اشاره به اینکه همه ساله شاهد ظهور بیماری های نوپدید و بازپدید در کشور هستیم، افزود: در این راستا شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه بیش از ۱۸۱ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین را علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه کرده است.

فاتحی نیا عنوان کرد: دامپزشکی سعی می کند با اقدامات پیشگیرانه، آموزش‌های ترویجی و درمان به موقع مانع از بروز و یا فراگیری بیماری های مشترک شده و به تبع آن از منابع انسانی و سرمایه های مالی کشور محافظت کند.

فاتحی نیا افزود: طی ۱۰ ماهه اول سال جاری علاوه بر واکسیناسیون دام ها، طی ۵۳ نوبت عملیات تشخیصی، ۲ هزار و ۸۱۸ رأس دام تحت تست های تشخیصی سل و بروسلوز و مشمشه قرار گرفتند و ۱۸۶ نوبت از مراکز پرورش دام بازدید به عمل آمد و همچنین در راستای جلوگیری از وقوع تخلفات بهداشتی در عرضه مواد غذایی، ۴۷۵ نوبت نظارت های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فراروده های خام دامی به عمل آمد.

وی یادآور شد: همکاری های بین بخشی و هوشیاری و آگاهی جامعه از خطرات حاصل از بیماری های مشترک و راه های انتقال آنها می تواند موثرترین نقش را در پیشبرد اهداف پیشگیرانه و درمانی دامپزشکی داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار