مدیر جهاد کشاورزی خاتم:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه خاتم قطب کشاورزی استان یزد به شمار می‌رود، گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.
کد خبر: ۵۵۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 14 January 2018

به گزارش تابناک یزد مجتبی آغاز در کارگروه توسعه سامانه های نوین آبیاری بخش کشاورزی شهرستان خاتم اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی می توان با به‌کارگیری روش‌های جدید، مصرف آب را به شدت کاهش داد و یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه استفاده از آبیاری قطره ای تحت فشار است و صرفه جویی  در آب با اجرای سامانه های نوین آبیاری در شهرستان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان یزد است.

آغاز با اشاره به ضرورت اجرای طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری بخش کشاورزی، عنوان کرد: اجرای این طرح به طور کامل موجب بالا رفتن راندمان آبیاری و در نهایت صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برای جذب تسهیلات بلاعوض با اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند.

آغاز یادآور شد: هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در دست مطالعه و طراحی است.

وی با اشاره به یارانه ۸۵ درصدی دولت برای اجرای سامانه های نوین آبیاری اظهار داشت: در حال حاضر دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به صورت انفرادی پرداخت می‌کند و تاکنون نیز از این محل چند پروژه بزرگ آبیاری در شهرستان اجرا و از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خاتم ادامه داد: برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی چاره ای جز استفاده از روشهای نوین آبیاری نداریم و باید برای توسعه آبیاری مدرن همت کنیم و اراضی کشاورزی را از روشهای سنتی به سمت مدرن سوق دهیم.

وی عنوان کرد: با توجه به جلساتی که با کشاورزان شهرستان داشته ایم، می توانیم بیشتر اراضی آبی بخش کشاورزی خاتم را به سیستم های نوین مجهز کنیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

آغاز از کشاورزان و باغداران خواست: برای اجرای طرح های آبیاری نوین به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار