دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی ، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استان، تسهیلات در قالب طرح های خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت می شود.
کد خبر: ۵۵۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک یزد حمیدرضا نصیری زاده روز شنبه در جلسه کمیته فنی اجرای قانون حمایت از توسعه اشتغال مناطق روستایی استان یزد که به منظور بررسی دستورالعمل اجرایی این قانون تشکیل شد گفت: این سازمان بعنوان ناظر، امور اعطای تسهیلات را بر اساس دستورالعمل و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دنبال می کند.
وی افزود: هدف دولت از اجرای این طرح بدهکار کردن متقاضیان در روستاها نیست، از این رو لازم است طرح ها دارای توجیه فنی اقتصادی برای دریافت تسهیلات وجود داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی واحد قانون و هماهنگی صورت گرفته برای تسهیل گردش کار، مقرر شد تا متقاضیان طرح های خود را برای سرمایه گذاری به دستگاه های بخشی ارائه نمایند، طرح ها سپس در کمیته فنی شهرستان به ریاست فرماندار طرح می شود.
نصیری زاده ادامه داد: همچنین برای بررسی و تصویب به کمیته فنی استان ارسال خواهد شد، طرح ها پس از این برای تصویب نهایی در کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست استاندار ارائه و متقاضیان به بانک های عامل معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در اجرای دستورالعمل قانون، حداکثر تسهیلات اعطایی به طرح های خویش فرمایی، 20 میلیون تومان خواهد بود ادامه داد : اعطای تسهیلات به طرح های کارفرمایی تا سقف 25 میلیارد ریال در استان و بالاتر از این میزان در سطح ملی تصمیم گیری خواهد شد. 
این مسئول یادآور شد: این تسهیلات حداکثر یکسال دوره تنفس خواهد داشت و کارمزد اعطای تسهیلات سرمایه ثابت 6 تا 9 درصد و کارمزد اعطای تسهیلات سرمایه در گردش 10 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند برای تشکیل پرونده و دریافت کد رهگیری به سامانه کارا، ویژه تسهیلات ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به نشانی http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
1.98 درصد معادل 2 هزار و 360 میلیارد ریال از بودجه تخصیصی برای اشتغال و توسعه پایدار مناطق روستایی، عشایری از محل صندوق توسعه ملی برای استان در نظر گرفته ‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار