نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد افزایش وام ازدواج از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان موافقت کرده اند.
کد خبر: ۵۵۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 12 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد فیضی عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه دولت لایحه بودجه سال آینده را به موقع تحویل مجلس داده و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در حال بررسی این بودجه است که تا اواخر هفته آینده بررسی این لایحه به اتمام می‌رسد.

وی گفت: در حوزه درآمد ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه بسته شده است که ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بر روی درآمدهای نفتی و ۱۹۳ هزار میلیارد تومان نیز درآمد حاصل از مالیات است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اسناد اوراق اسلامی ۶۳ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت در این بودجه است که ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط کمیسیون تلفیق به این بودجه اضافه شد.

فیضی تصریح کرد: ۳ درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز در بین مناطق نفت‌خیز و کمتر توسعه یافته توزیع می‌شود و ۳۲ درصد درآمد حاصل از نفت و گاز نیز برای صندوق توسعه ملی واریز می‌شود تا برای طرح‌های ویژه مورد استفاده باشد.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده است که از محل فاینانس ۳۰ میلیارد دلار در سطح کشور در سال آینده استفاده کند و اخذ تسهیلات مالی نیز از موسسات بین‌المللی به صورت کمک بلاعوض تا سقف ۵ میلیارد دلار به دولت اجازه داده شده است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای مثبتی که در کمیسیون تلفیق مجلس و در بررسی بودجه پیشنهادی انجام شد این بود که افزایش قیمت آب، برق و گاز در سال ۹۷ هیچگونه افزایشی و تغییری نخواهد داشت و همان تعرفه‌های سال ۹۶ در سال ۹۷ نیز اعمال می‌شود.

فیضی اظهار کرد: برای حل مشکلاتی که بین بانکها و سیستم دولتی وجود دارد به دولت اجازه داده شد که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان تهاتر و تسویه دسته جمعی انجام دهد به طوری که اگر فردی از دولت مطالبه داشته و به بانک بدهکار است این موضوع به صورت تهاتر حل شود.

وی گفت: امسال میزان یارانه پیشنهادی در بودجه ۴۸ هزار میلیارد تومان بود که سال آینده به ۳۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید ولی کمکی که از این محل به فقر مطلق خواهد شد امسال۴ هزار میلیارد تومان بود و سال آینده به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این مبلغ در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش وام ازدواج از ۱۵ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان نیز گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس با پیشنهاد افزایش وام ازدواج از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان نیز موافقت کرده‌اند.

 

//تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار