مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از پرداخت 998 هزار وام ازدواج تا پایان آذرماه سال جاری به زوج‌های جوان در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴ 11 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سيد جواد رضوي» امروز در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور كه به میزبانی یزد در حال برگزاري است، گفت: مطابق سرشماری سال 95 در سطح کشور جمعیت جوان کشوری 25.1 درصد معادل 20 میلیون نفر است و بر اساس همين آمارها، سیستان و بلوچستان و هرمزگان جوان‌ترین استان‌های کشور هستند و گیلان و مازندران پيرترين استان‌ها هستند.

وي با اشاره به ثبت 476 هزار واقعه ازدواج در كشورمان طي سال گذشته، خاطرنشان کرد: تا پايان آذرماه امسال 998 هزار فقره وام ازدواج 10 میلیون تومانی به زوج‌هاي جوان كشور پرداخت شده كه در اين آمار اردبیل بیشترین آمار و سیستان و بلوچستان کمترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

رضوي همچنين اعلام كرد: بر طبق آمارهاي موجود در 9 ماهه امسال تعداد 133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که حدود 70 هزار نفر آنها در مرحله ثبت کد ملی و معرفی به شعبه قرار دارند.

وي در ادامه به فعاليت مراكز مشاوره در كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر 174 مركز مشاوره در كشور در ذيل مجموعه وزارت ورزش و جوانان فعاليت دارند كه بيشترين آمار آن با 76 مرکز مربوط به تهران است.

وي با بيان اين كه تعداد مراكز مشاوره تا پايان سال به 200 مورد خواهد رسيد، عنوان كرد: باید به تجهیز و توسعه مراکز مشاوره به صورت مشوقانه عمل شود و خدمات در آنها با كمترين هزینه به متقاضيان ارائه شود

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه به آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز تخصصی مشاوره در شش ماه اول سال جاري اشاره و تصريح كرد: برطبق آمارهاي موجود، حدود 26 درصد از مراجعان در رده‌های سني 25 تا 30 سال، 36 درصد برای مشکلات خانوادگی، 36 درصد به منظور مشکلات رفتاری، 10 درصد مشکلات زوجین و 19 درصد در زمینه مشاوره پیش از ازدواج بوده‌اند که بایستی بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم .

رضوی در پايان نيز خاطرنشان کرد: آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان، ترویج مراکز تخصصی مشاوره خانواده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دوره‌های مختلف ازدواج از جمله اقداماتی است که بایستی به خوبی برای آن برنامه ریزی کنیم .

يادآور مي‌شود، ششمین گردهمایی مسئولان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونین جوانان ادارات کل استان‌های سراسر کشور از صبح امروز و به مدت دو روز در یزد برگزار مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار