یک استارت اپ چینی به نام بایتون (Byton) در جریان نمایشگاه CES 2018 از یک کانسپت الکتریکی خیره‌کننده رونمایی کرد. این شاسی بلند تمام برقی و فوق‌العاده هوشمند در سال آینده عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 10 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ گجت برند تازه کار بایتون از کشور چین در نمایشگاه CES لاس وگاس از نخستین خودروی الکتریکیخود رونمایی کرد. این شاسی بلند مفهومی در سال 2019 و با قیمت پایه 45 هزار دلار در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. کانسپت الکتریکی بایتون، تعریف جدیدی از هوشمند بودن، پویایی و رانندگی خودکار را ارائه کرده و آینده‌ای از خودروهای الکتریکی را به نمایش گذاشته است.

بایتون

بایتون به عنوان یک استارت اپ کم تجربه، محصولی فراتر از یک خودروی برقی معمولی را معرفی کرده است. مدیران این شرکت تازه کار معتقدند مشتریان در آینده از یک خودرو، تکنولوژی می‌خواهند و نه قدرت موتور و پارامترهایی مانند اسب بخار و سرعت بالا. دنیل کرچرت (Daniel Kirchert)، مدیر شرکت Byton که در گذشته مدیر اجرایی شرکت بی ام و نیز بوده است، در مورد این کانسپت الکتریکی می‌گوید در ساخت آن از تکنولوژی‌های اپل الهام گرفته‌اند و از تسلا الگوبرداری نشده است. همین موضوع نشان می‌دهد که برای مدیران بایتون، تکنولوژی اهمیت بیشتری از قدرت و سرعت دارد.

در داخل کابین شاسی بلند بایتون اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش غیر متعارف 49 اینچی به جای داشبورد است. حذف داشبورد باعث بازتر شدن فضای داخلی خودرو شده و یک صفحه نمایش 49 اینچی به جای آن، برای استفاده از آپشن‌ها و قابلیت‌های خودرو توسط راننده و سرنشین جلو به کار می‌رود. دستیار صوتی الکسا برای دریافت فرمان‌های صوتی بدون دخالت فیزیکی تعبیه شده و هوش مصنوعی قدرتمند خودرو نیز به طور مداوم، اطلاعات شما را دریافت و بررسی می‌کند. همچنین خبری از سوییچ برای روشن کردن خودرو نخواهد بود و سیستم تشخیص چهره، اجازه استارت زدن را به راننده می‌دهد. قابلیت اتصال 5G از دیگر فناوری‌های به کار رفته در این خودرو محسوب می‌شود.

بایتون

تکنولوژی‌های بایتون به همین جا ختم نمی‌شود. این شاسی بلند برقی به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح 3 مجهز شده و این شرکت چینی اعلام کرد این فناوری در سال 2020 به سطح 4 ارتقا پیدا خواهد کرد که بسیار پیشرفته‌تر و دقیق‌تر از اتومبیل های خودران امروزی است.

شاسی بلند مفهومی بایتون از دو پیشرانه، یکی برای چرخ‌های عقب و یکی برای چرخ‌های جلو، استفاده می‌کند. پیشرانه جلویی قدرت 201 اسب بخار را در اختیار قرار می‌دهد و پیشرانه عقبی نیز قادر به تولید قدرت 268 اسب بخار است. این موتورهای الکتریکی با هر بار شارژ می‌توانند مسافت 500 کیلومتری را طی کنند و همچنین از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند. این خودرو تنها با 20 دقیقه شارژ، توانایی پیمودن 240 کیلومتر را دارد و پس از 30 دقیقه شارژ تا 80 درصد ظرفیت باتری پر می‌شود. این سرعت شارژ در میان خودروهای الکتریکی امروزی، استثنایی است.

بایتون

طراحی کانسپت الکتریکی بایتون ، زیبا و راضی‌کننده است. در فضای داخلی خودرو و با حذف داشبورد و استفاده از صفحه نمایش به جای آن، شاهد کابین زیبایی هستم. مواد مورد استفاده در ساخت اجزای داخلی، حس لوکس بودن را به سرنشینان خودرو القا می‌کند. بر روی فرمان خودرو نیز یک صفحه نمایش تعبیه شده و تمامی صندلی‌ها از قابلیت چرخش 360 درجه و تنظیم در زاویه‌های مختلف برخوردار هستند. این نوع طراحی صندلی برای اولین بار در صنعت خودرو دیده می‌شود.

مرکز طراحی و تولید Byton در نانجینگ چین واقع شده و مراحل ساخت این شاسی بلند الکتریکی در این کارخانه انجام می‌شود. تخمین زده می‌شود، خودروی الکتریکی بایتون در اواخر سال 2019 در چین و اوایل سال 2020 در اروپا و آمریکا آغاز شود.

مشخصات شاسی بلند الکتریکی بایتون

تیپ خودرو سطح پایه سطح بالا
طول 4850 میلی‌متر
عرض 1940 میلی‌متر
ارتفاع 1650 میلی‌متر
فاصله محوری 2945 میلی‌متر
وزن 2090 کیلوگرم
عملکرد 220 کیلووات، 272 اسب بخار، 400 نیوتن‌متر 350 کیلووات، 476 اسب بخار، 710 نیوتن‌متر
ظرفیت باتری 71 کیلووات ساعت 95 کیلووات ساعت
برد حرکتی 400 کیلومتر 520 کیلومتر
زمان شارژ باتری (0 تا 80 درصد) 30 دقیقه 35 دقیقه

 

///گجت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار