فرماندار خاتم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه ای است.
کد خبر: ۵۵۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک یزد فرجام فاضلی روز سه شنبه در حاشیه نشست انجمن کتابخانه های شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود چرا که کتاب در جامعه از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در بین مردم به ویژه جوانان مهم است، با ترغیب و تشویق آنان به مطالعه کتاب در جامعه باید بیشتر توجه کنیم.
وی تاکید کرد: در شهرستان خاتم هم کتابخانه های خوبی هم از نظر تعداد و هم محتوا وجود دارد که علاقه مندان می توانند از آنها استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه باید حداکثر سعی و تلاش اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بر اجرایی شدن مصوبات جلسات به صورت 100 درصدی باشد.
همچنین سرپرست کتابخانه های عمومی خاتم اظهار کرد: بررسی وضعیت کتابخانه های شهرستان و دریافت نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن در جهت هرچه بهتر شدن وضعیت کتابخانه های عمومی از اولویت هاست.
علی اسلامی تاکید کرد: در جلسات گذشته مصوبات خوبی از جمله تامین اعتبار جهت ساخت و تجهیز کتابخانه روستای کرخنگان را به همراه داشت،امیدواریم این گونه جلسات بتواند گامی مهم در توسعه بخش فرهنگی منطقه باشد.
وی اظهار کرد: آغاز ساخت کتابخانه عمومی دهستان چاهک و افتتاح کتابخانه شهید صدوقی از دیگر اقدامات انجام شده در 9 ماهه سال 96 است.
وی یادآور شد: 15 درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از نظر عضویت مردان در رتبه دوم استان یزد قرار دارد.
در شهرستان خاتم هفت باب کتابخانه عمومی، سه باب روستایی و چهار باب شهری با بیش از 50 هزار نسخه کتاب و بیش ازشش هزار نفر عضو فعالیت دارد.
هرات مرکز شهرستان 40هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار