رییس شورای شهر یزد:
رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان و تولید آثار کودک و نوجوان در یزد، گفت: شورای اسلامی شهر پایگاه متخصصین فرهنگ و هنر می‌شود.
کد خبر: ۵۵۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک یزد،«غلامعلی سفید» در جلسه کمیسیون فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور«مرضیه برومند» از کارگردانان مطرح کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ و هنر در مدیریت شهری،‌ اظهار کرد: اعضا شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی مسائل اجتماعی و فرهنگی را دغدغه خود می دانند.

وی با بیان این‌که یزد بدون مردمان فرهنگ دوست آن معنایی ندارد، افزود: شورای شهر پایگاه متخصصین فرهنگ و هنر خواهد بود تا همه به کمک هم بتوانیم رشد وتعالی یزد را رقم بزنیم.

رییس شورای اسلامی شهر یزد حضور کارگران کشورمان و هنرمندان شهر یزد در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر را نشان از دغدغه این عزیزان در رشد مسائل فرهنگی دانست و گفت: وجود شما و تلاش هنرمندانه همه شما بزرگواران منشا خیر وبرکت خواهد بود و شورای شهر یزد آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌نماید و برگزاری این جلسات نشان از توجه اعضای شورا به حوزه هنر خواهد بود.

سفید در ادامه آثار سرکار خانم برومند را تخصصی و ممتاز دانست و تصریح کرد: یزد به همت پدران ما، پشتکار همه علاقه مندان که در حفظ آن تلاش کردند و به همت امروزی‌ها، جهانی شد و همه باید در معرفی آن تلاش کنیم و آثار ارزشمند این کارگردان کشورمان در حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور زبانزد است و شهرداری و شورای شهر یزد آمادگی خود را در تولید مجموعه کارهای کودک اعلام می‌نماید و خوشحالیم ایشان به یزد توجه ویژه‌ای دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کارگران کارهای عروسکی کشور در این جلسه شهر یزد را زیبا و ارزشمند توصیف کرد و خاطرنشان کرد: این شهر تمدن بی نظیری دارد و هویت یزد باید حفظ شود و همه فعالین در حوزه‌های کاری خود باید به این امر کمک کنند.

«ونوس عامری» رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر یزد گفت: حضور ایشان در این جلسه نشان از توجه و لطف به امورهنری شهر یزد است و آثار مرضیه برومند زبان صلح و همبستگی اجتماعی را به وجود می آورد و ما همواره قدردان کارهای فاخر این هنرمند خواهیم بود و این افتخار بزرگی است که از یزدی‌های نجیب و اصیل برای کشور افتخارات بزرگ را رقم زده است.

 وی ادامه داد: تئاتر عروسکی در یزد فعال نیست و ما تلاش خواهیم کرد آثار هنری کودک و نوجوان در شهر رونق گیرد تا شهروندان و فرزندان با نشاط باشند و به حمایت این آثار روی بیاورند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در اولویت‌های فرهنگی هنری، توسعه فرهنگسراها و سرای محلات مورد توجه قرار گرفته و در حوزه کودکان ضمن حمایت از کارهای عروسکی، از طرحی در سمفونی یزد حمایت خواهیم کرد که کودکان یزد در حال آموزش هستند تا اثر ارزشمندی تولید شود.

مرضیه برومند تصریح کرد: یزد در تئاتر کودک نیازمند توجه بیشتری است و تاکنون رشد قابل قبولی را شاهد نبودیم که باید با همت هنرمندان و مسئولین تقویت شود و من هم تلاش خواهم کرد تا زمینه آثار کودک در یزد تقویت شود.

 این کارگردان کشورمان به تولید آثار سینمایی اشاره و بیان کرد: ساخت فیلم سینمایی و تولید کارهای کودک در یزد باید آغاز شود و هرچند هزینه های تولید بالاست اما با همکاری نهادهای اجتماعی و حضور حامیان مالی و اسپانسرها می توان به هنرمندان این شهر کمک کرد و باید فرهنگ حمایت از آثار هنری در یزد شکل بگیرد و من هم در سهم خود کمک خواهم کرد و جلسه امروز شورای شهر یزد با هنرمندان نشان از توجه آنها به توسعه هنر خواهد بود و صمیمانه سپاسگزارم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار