متخصص بیماری های دهان و دندان گفت: بوی بد دایمی دهان یکی از علایم بیماری لثه است که باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۵۴۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 18 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمدحسین حسام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه جرم‌گیری برای سالم‌سازی و پاک‌سازی لثه انجام می‌شود، اظهار کرد: لثه سالم صورتی رنگ، محکم، نازک و دارای کنگره‌هایی هماهنگ با لبه دندان‌ها و سطح لثه حالت پوست پرتغالی و دان دان است در حالی که لثه بیمار قرمز، شل و به راحتی خونریزی می کند.

وی با بیان اینکه اگر لثه سالم نداشته باشید، هر درمانی در زمینه دندان با شکست مواجه خواهد شد، افزود: مردم باید استفاده از نخ دندان را جدی بگیرند و هر ۴ تا ۶ ماه یک بار برای معاینه لثه‌ها به دندانپزشک مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه مصرف چای قهوه و انواع دخانیات در کشورهای خلیج فارس بسیار بالا است و همین موضوع به روند بیماری لثه کمک می‌کند، اضافه کرد: التهاب و خونریزی از لثه‌ها می‌تواند نشانه آغاز بیماری لثه باشد که با پیشرفت، استخوان نگهدارنده دندان تحلیل رفته باعث لقی دندان و سر انجام منجر به از دست دادن دندان‌ها می‌شود.

این متخصص بیماری های دهان و دندان افزود: در اثر بیماری لثه، قرمزی و تورم لثه‌ها در هنگام گاز زدن میوه‌های سفت یا مسواک کردن، بوی بد دایمی دهان، لق شدن یک یا چند دندان، تحلیل و عقب نشینی لثه‌ها و فواصلی که به تدریج در میان دندان‌ها ایجاد می‌شود و به همین خاطر باید با مراجعه به دندانپزشک موارد لازم در زمینه بهداشت دهان و دندان به کار گرفته شود.

وی با اعلام اینکه بیماری‌های لثه معمولا در دهه سوم زندگی رخ می‌دهد، گفت: تجمع پلاک‌های میکروبی بر اثر استفاده نکردن از مسواک و نخ دندان یا غلط مسواک کردن است به همین دلیل معاینات و جرم‌گیری منظم توسط دندانپزشک توصیه می‌شود.

حسام پیرامون به تاخیر انداختن درمان بیماری لثه نیز گفت: اگر در این زمینه اهمال شود، استخوان و انساج نگهدارنده دندان درگیرشده و سبب لقی دربعضی موارد دردناک شدن دندان ها و بوی بد دهان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار