معاون استاندار یزد
افراد بومی باید بپذیرند که اتباع خارجی مجاز تا زمانی که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند می‌توانند به عنوان شهروند در کنار ما زندگی کنند.
کد خبر: ۵۴۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 31 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»، «محمدعلی طالبی» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که به دعوت اعضای شورای شهر برای پاسخ به چگونگی ساماندهی اتباع خارجی آمده بود، ‌اظهار کرد:‌ شرایط کنونی مهاجرین خارجی در یزد وارث شرایطی مربوط به چهار دهه گذشته است.

وی فقدان استراتژی مشخص در مورد حضور اتباع خارجی در یزد را از جمله ویژگی‌های برنامه‌ریزی چهار دهه گذشته دانست و افزود: اتباع خارجی ساکن در یزد عمدتاً افغانستانی و برخی هم عراقی هستند.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که طرح ساماندهی اتباع خارجی در سال 92 به تصویب شورای تأمین استان یزد رسید و به وزارت کشور اعلام شده است،‌ گفت:‌ در طرح استانی ساماندهی اتباع خارجی چند حوزه «ترد اتباع غیرمجاز»،‌»ساماندهی اسکان اتباع»،«اشتغال» و «مدیریت فرهنگی و اجتماعی اتباع» مورد بررسی و در دستور کار جدی قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به وجود سه مهمانشهر در شهرستان‌های تفت،‌میبد و اردکان برای اسکان اتباع خارجی مجاز در استان،‌ تصریح کرد: ‌بحث ایجاد سه مهمانشهر جدید از جمله اقداماتی است که به منظور ساماندهی اسکان اتباع خارجی مجاز در استان یزد انجام و در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:‌ حضور اتباع در مهمانشهرها باتوجه به تسهیلات و امکاناتی که برای آنها ایجاد می‌شود بهتر است.

معاون استاندار یزد با اشاره به این موضوع که در بحث اشتغال یک سری از مشاغل هستند که اتباع نمی‌توانند در آنها مشغول به فعالیت باشند،‌ گفت: مدیریت اشتغال اتباع از دیگر اقدامات جدی در این حوزه است.

وی جامعه‌پذیری اتباع خارجی در استان را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار جدی استانداری یزد دانست و بیان کرد:‌ افراد بومی باید بپذیرند که اتباع خارجی مجاز تا زمانی که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند می‌توانند به عنوان شهروند در کنار ما زندگی کنند.

طالبی در ادامه همگرایی و همدلی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در مورد مدیریت اتباع خارجی را ضروری دانست و گفت:‌ ستاد ساماندهی اتباع خارجی در شهرستان یزد ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار