به گزارش «تابناک یزد»؛ سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس، گفت: تخم هندوانه به دلیل ترکیبات مفیدی که دارد به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. کمک به سلامت و زیبایی پوست از جمله فواید تخم هندوانه است.

صفوی افزود: تخم هندوانه به صورت خشک شده و تازه خواص یکسانی دارد ولی خشک شده آن پر کالری‌تر است. همچنین تخم این میوه دارای پروتئین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

وی گفت: تخم هندوانه خشک و تفت داده شده می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده غنی مورد استفاده قرار گیرد. در هر میان وعده این تخم 30 گرم پروتئین وجود دارد که 61 درصد از انرژی روزانه ما را تامین می‌کند.

متخصص تغذیه اظهارداشت: پروتئین موجود در تخم هندوانه دارای آرژنین و انواع اسیدهای آمینه است؛ همچنین تخم هندوانه در بسیاری از فرآیندهای رشد قد، تنظیم فشار خون و درمان بیماری‌های عروق کرونر تاثیر دارد. ویتامین B  موجود در این ماده مغذی نیز در سوخت و ساز بدن موثر است و در افراد احساس آرامش ایجاد می‌کند.

صفوی تصریح کرد: نیاسین (ویتامین B3) موجود در داخل تخم هندوانه به حفظ سیستم عصبی، سیستم گوارشی و پوست بدن کمک می‌کند و در کل اکثر ویتامین‌های B و مواد معدنی در تخم هندوانه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: هسته هندوانه به سوخت و ساز کربوهیدرات و تنظیم قند در بدن کمک بسیاری می‌کند و دارای فسفر، آهن، فولاد، پتاسیم، سدیم، منگنز و روی است که هرکدام خاصیت اعجاب‌انگیزی در بدن دارد.

صفوی افزود: تخم هندوانه در تنظیم کلسترول خون نقش مهمی ایفا می‌کند و اگر یک لیوان از تخم هندوانه میل شود، بیش از 600 کیلو کالری انرژی تولید می‌کند که در افزایش چاقی برای افراد لاغر نقش بسیار مهمی دارد.

وی در ادامه گفت: به دلیل کالری بالای تخم هندوانه افراد چاق باید از خوردن زیاد آن خودداری کنند زیرا به زودی آنها را چاق می‌کند.

متخصص تغذیه در پایان افزود: در تخم هندوانه به دلیل وجود اسیدهای چرب، لکه‌های پوستی از بین می‌رود و به سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک آن کمک بسیار زیادی می‌کند.