یزد از لحاظ بودجه قرآنی جزو 4 استان آخر کشور است
کد خبر: ۵۳۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 14 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در نشست ستاد برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با خبرنگاران اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با توجه به گستردگی موضوعات و رشته هایی که دارد، عموم مردم و در مقاطع سنی مختلف و در دو گروه خواهران و برادران می توانند شرکت کنند.
وی ادامه داد: سال های گذشته سازمان اوقاف و ارشاد اسلامی به صورت جداگانه این آزمون را برگزار می کردند که امسال در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این کار مصوب شد که یک آزمون با همکاری اوقاف، ارشاد و آموزش و پرورش برگزار شود.
مطهریان این اقدام را ارزشمند توصیف کرد و گفت: این آزمون به نوعی ارزیابی زحمات موسسات قرآنی نیز است چرا که در تربیت افراد در رشته های مختلف قرآنی نقش موثری را ایفا می کنند.
وی ادامه داد: استان یزد تاکنون جزو استان های برتر از لحاظ تعداد شرکت کننده به تناسب جمعیت بوده که ان شاءالله امسال نیز از لحاظ شرکت کنندگان و رتبه های کسب شده، از استان های برتر باشیم.
20 موسسه قرآنی در شرف دریافت مجوز هستند
مطهریان در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد موسسات قرآنی استان اظهار کرد: 118 موسسه در سطح استان مجوز گرفته اند و 20 موسسه نیز در شرف دریافت مجوز هستند و در استان موسسه های قرآنی یا فعال است یا نیمه فعال و موسسه ای تعطیل نشده است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد گفت: استان یزد ازاستان های برتر در زمینه قرآنی است ولی از لحاظ بودجه جزو 4 استان آخر کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه صدور مجوز موسسات قرآنی توسط یک نهاد خاص صورت نمی گرفت که یکی از آفات بزرگ در این زمینه بود گفت: آماری در این زمینه ارائه می شود و آنچه باید ملموس باشد نبوده است.
نماینده استان در شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: در این شورا یک هیات تشکیل شده که رسیدگی به امور موسسات قرآنی که متشکل از سازمان تبلیغات، اوقاف و ارشاد و برخی از نهادهای مرتبط است، را برعهده دارد و هیات مجوز موسسات قرآنی را صادر می کند.
90 درصد دانش آموزان برگزیده در آزمون قرآن و عترت در موسسات آموزش دیده اند
وی ادامه داد: متاسفانه بیشترین بودجه که تقسیم می شود به آموزش و پرورش داده می شود و کمترین خروجی از این نهاد است، آموزش و پرورش وظیفه آموزش و پرورش فکری، عقیدتی دانش آموزان را برعهده دارد و آموزش های قرآن مثل روخوانی و روان خوانی و مفاهیم قرآن باید به نهادها و موسسات قرآنی واگذار شود.
مطهریان گفت: اگر هزار تومان به موسسه قرآنی داده شود 10 هزار تومان کار قرآنی انجام می دهد ولی اگر به اداره ای این مبلغ داده شود شاید نتواند فعالیتی را در این حد انجام دهد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد گفت: بالای 90 درصد و شاید 99 درصد برگزیدگان آزمون قران و عترت دانش آموزانی هستند که در موسسات قرآنی تربیت یافته اند.
وی تصریح کرد: عموم موسسات قرآنی دارای مشکل هستند که بعضی چندین ماه است نتوانستند هزینه‌های لازم و ضروری خود را تامین کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار