مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: از ابتدای سال 1396تاکنون ، 16 میلیون و 500 هزار شاخه گل های زینتی در استان تولید شد که 90درصد آن به بازار سایر استان ها عرضه شده است.
کد خبر: ۵۳۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 14 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»یدالله جوادپور،  گل های تولیدی را رز، گلایول ، مریم ، ژربرا و لیسیانتوس ذکر کرد و افزود: 10.6 هکتار زمین های کشاورزی استان به کشت گل های زینتی اختصاص دارد.
وی یادآور شد : بیشتر مراکز تولید گل و گیاه استان در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای قرار دارد و با توجه به کاهش بارندگی و کم آبی در 20سال اخیر، سطح زیرکشت رو به کاهش است.
به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد، شهرستان های تفت، یزد، مهریز و اشکذر از مناطق عمده تولید گل های زینتی این استان است و 30 واحد گلخانه ای در استان فعالیت دارد.
جوادپور با اشاره به مزیت های تولید محصولات کشاورزی در فضاهای بسته که منجر به صرفه جویی آب و استفاده مطلوب در مصرف این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا، می شود، اضافه کرد : در استان یزد چهار هزار و 800 گلخانه دار در این بخش از صنایع کشاورزی استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد دیروز( چهارشنبه) گفته بود که این استان با وجود محدودیت های منابع آب های زیرزمینی و نیز کاهش بارندگی در 20سال اخیر، هم اکنون از لحاظ تولید محصولات کشاورزی و دامی در جایگاه نهم کشور قرار دارد.
سیدجمال سجادی پور افزود: این در حالی است یزد از نظر سطح اراضی کشاورزی در جایگاه شانزدهم قرار دارد.
وی با بیان اینکه رتبه تولید محصولات کشاورزی و دامی یزد بالاتر از بسیاری استان های مستعد و برخوردار از منابع آب و خاک است، بر ضرورت تعامل و همکاری مراکز تحقیقاتی و بخش اجرایی به ویژه در مباحث کشاورزی تأکید کرد.
وی با بیان اهمیت موضوع آب مجازی در بخش کشاورزی نیز گفت: در بخش هایی همچون دام و طیور و گلخانه ها با چهار درصد آب مصرفی ، نزدیک به نیمی از تولید به دست آمد، ضرورت دارد پتانسیل استان به این سمت سوق داده شود.
66 درصد اراضی قابل کشت استان یزد به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصول پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.
زمین های قابل کشت استان 158 هزار و 565 هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2دهه پدیده خشکسالی، 118هزار هکتار آن کشت می شود که سالانه 340 هزار تن محصول زراعی و 650 هزار تن محصول باغی از آن برداشت می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار