کد خبر: ۵۳۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 14 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رضا مطهریان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد به همراه محمد شایق قائم مقام اتحادیه با مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه استان یزد دیدارو گفتگوکرد.
فعالیت ۱۴۰ مؤسسه قرآنی در استان یزد
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۱۱۸ مؤسسه فعال قرآنی ایجاد شده است و همچنین تعداد ۲۰ موسسه قرآنی در مرحله صدور پروانه هستند که دارای مجوز فعالیت‌های قرآنی هستند که در مجموع می‌توان گفت، ۱۴۰ مؤسسه قرآن و عترت و تشکل قرآنی در سطح استان یزد در سیستم قرآنی مشغول به فعالیت هستند.
وی در رابطه با روند ادغام اتحادیه ها گفت: یکی از دستورات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، ادغام دو اتحادیه قرآنی است که الحمدالله در شهریور ۹۶ در استان یزد انجام شد و در اتحادیه کشوری در مراحل پایانی خود قرار گرفته است و پس از ادغام مجوزهای مؤسسات به قوت خود باقی است اما باید مؤسسات به منظور یکسان‌سازی مجوزهای خود به هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی مراجعه کنند.
مطهریان با اشاره پیگیری بحث ادغام اتحادیه های قرآنی و اهمیت ایجاد همدلی بیشتر در بین نهادهای قرآنی و اینکه ادغام این دو اتحادیه می‌تواند در ارتقای امور قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار باشد، گفت: یک نکته بسیار مهم در روند ادغام دو اتحادیه آن است که تمامی دستگاههای دولتی و غیر دولتی از جمله اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، برگزاری طرحهای قرآنی خود را به اتحادیه واگذار کنند تا بتوان یک توزیع عادلانه هم در بین موسسات و هم در سطح استان انجام داد تا بتوان تمامی جامعه هدف را درگیر طرحهای قرآنی کرد.
محمد شایق، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های اخیر اتحادیه و همچنین صندوق قرض الحسنه اتحادیه را ارائه و خواستار تعامل بیشتر خیرین و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه استان جهت افزایش اعتبارات این صندوق برای اعطای هرچه بیشتر و سریعتر تسهیلات به جامعه قرآنی شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده، مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه استان یزد با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رضا مطهریان بعنوان مدیرعامل اتحادیه بر لزوم برگزاری طرحهای قرآنی اوقاف و دیگر ارگانها و ادارات توسط اتحادیه تاکید و خواستار برگزاری کلاسهای حفظ قرآن کریم توسط موسسات تحت نظارت اتحادیه شد.
موقوفات قرآنی کمترین آمار موقوفات استان یزد را دارد
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: تشکیل اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه در سطح استان‌ها از برنامه‌های سازمان است که به تصویب رسیده و دستورالعمل آن ابلاغ و از ابتدای امسال اجرایی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در خصوص موقوفات قرآنی بیان کرد: موقوفات قرآنی کمترین آمار موقوفات استان یزد را به خود اختصاص داده اند که در حوزه موقوفات قرآنی نیاز به ورود خیران و واقفان خیراندیش وجود دارد.
یادآور می شود در این نشست علاوه بر آسیب‌شناسی برنامه‌های حفظ قرآن کریم، مقرر شد تا اتحادیه در اجرای طرح آزمون قرآن و عترت با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار