در پی درج اخبار مبنی بر استخدام حدود ۲۰ هزار نفر در آموزش‌ و پرورش، نیروهای بلاتکلیف از جمله معلمان حق‌التدریس از این تصمیم انتقاد کردند.
کد خبر: ۵۳۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»، پس از خبری شدن تصمیم آموزش‌ و پرورش برای جذب حدود ۲۰ هزار نیرو از طریق آزمون، نیروهای سرگردان این وزارتخانه از آینده شغلی خود ابراز نگرانی کردند.

معلمان حق‌التدریس که روز گذشته برای چندمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع برگزار کردند ، می‌گویند: آموزش و پرورش بایستی ابتدا به جذب و ایجاد فرصت استخدام برای نیروهای بلاتکلیف بپردازد و بعد از آن، اگر باز هم کمبود نیرو وجود داشت، اقدام به برگزاری آزمون کند.

به گفته یکی از این معلمان، وزارت آموزش‌ و پرورش، مصوبه مجلس مبنی بر لزوم جذب نیروهای سرگردان را اجرا نمی‌کند و علاوه بر حق‌التدریسی‌ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و برخی از مربیان پیش‌دبستانی در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در روزهای گذشته، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: در صورت موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی که اواخر دی یا اوایل بهمن ماه برگزار می‌شود، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

اسفندیار چهاربند گفت: اولویت اول، دوم و سوم ما در این آزمون، جذب آموزگار است و جذب نیرو در آقایان و بانوان به میزان برابر است.
 
 
//ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار