استاندار یزد مراجع قضایی را اصلی‌ترین مرجع مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر دانست و گفت: 55 درصد از کشفیات مواد مخدر در استان یزد حاصل کار اطلاعاتی بوده است
کد خبر: ۵۳۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 13 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمود زمانی قمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نقش فعالیت اطلاعاتی دستگاه‌های متعدد ازجمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات در شناسایی و کشف مواد مخدر گفت: پیروزی‌های چشمگیر انقلاب اسلامی در مبارزه با مواد مخدر حاصل مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی فعالین اطلاعاتی است که در این راه حتی از نثار خون پاک خود نیز دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: 55 درصد از کشفیات مواد مخدر استان حاصل کار اطلاعاتی بوده که این امر نشانه عزم جدی این مجاهدان در مبارزه با این پدیده شوم است.

استاندار یزد در ادامه مراجع قضایی را اصلی‌ترین مرجع مبارزه و پیشگیری مواد مخدر دانست و بیان کرد: مراجع قضایی با اهتمام جدی خود در امر پیشگیری و نیز رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر تعیین‌کننده‌ترین نقش را در این عرصه دارند.

زمانی قمی همچنین تصریح کرد: هرچند ممکن است برخی فعالیت چشمگیر نهادهای مبارزه با مواد مخدر را نادیده گرفته و آن‌ها را دچار روزمرگی بدانند؛ اما با نگاهی اجمالی به مرزها خواهیم دید که همسایگان ایران ازجمله افغانستان قطب اصلی تولید مواد مخدر بوده و ایران را بهترین راه برای ترانزیت این پدیده شوم به‌ تمام جهان می‌دانند.

وی ادامه داد: ایران، سوئیس و هلند نیست، بلکه موقعیت ایران و حضور همسایگانی چون افغانستان و پاکستان که فعالیت عجیب‌وغریبی در تولید و عرضه مواد افیونی دارند، کشور را دچار معضلات متعددی در این امر کرده و قاچاقچیان برای عبور از ایران و حمل مواد مخدر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به این موارد بسیار روشن است که بدون تلاش‌های شبانه‌روزی مجاهدان این عرصه در طول چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی به‌طورقطع وضعیت ایران وضعیتی اسفناک بود.

استاندار یزد بیان کرد: البته به‌کارگیری روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر و نیز برنامه‌های مؤثر در امر پیشگیری بسیار لازم و ضروری است؛ اما باید توجه داشت که از یک‌سو فعالیت‌های گذشته متوقف نشده و از سوی دیگر از به‌کارگیری برنامه‌های تکراری و بدون بازده جلوگیری شود.

زمانی قمی همچنین با توجه به موقعیت استان یزد به‌عنوان پل ارتباطی کشور از نیروی انتظامی خواست تا با کنترل دقیق محورهای مواصلاتی استان، راه را بر سوداگران مرگ بسته و اجازه عبور به آن‌ها ندهند.

وی با اشاره به کمبود امکانات ازجمله وسیله نقلیه در دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: استانداری یزد و دستگاه‌های دخیل در این امر تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها به کار خواهند بست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار