روند خشكسالي در استان يزد نزديك به بيست سال تداوم داشته و لازم است تدابیر و تمهیدات پدافندی در حوزه آب استان برای افزایش تاب آوری و پایداری در برابر مخاطرات اندیشیده شود.
کد خبر: ۵۳۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 13 December 2017
  1. به گزارش «تابناک یزد»محمدعلي طالبي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در نشست بررسي اقدامات پدافندي حوزه آب استان با بيان اينكه براي رفع تهديد و مقابله با بحران منابع آب بايد بين همه دستگاه هاي استان هماهنگي كامل وجود داشته باشد، گفت: طرح هاي پدافندي در دستگاه هاي مختلف به منظور حفظ امنيت منابع آب استان تهيه شده كه لازم است اين طرح ها جمع بندي و به نحو مطلوب اجرا شود.
  2. جانشين شوراي پدافند غيرعامل استان با اشاره به اینکه برخي از موارد مطرح شده در اين نشست بايد در شوراي حفاظت منابع آب استان مطرح شود، خواستار عضويت اداره كل پدافند غيرعامل استانداري با توجه به نقش اين اداره كل در احصاء و شناسايي آسيب ها و تهديدات احتمالي به منظور افزايش تاب آوري استان در برابر مخاطرات حوزه ‌آب در اين شورا شد.
  3. طالبي افزود: ضرورت تشكيل يك اتاق فكر متشكل از رسانه هاي استان، كارشناسان و نخبگان فرهنگي و اجتماعي براي مديريت مسائل مربوط به حوزه آب، كاهش مصرف و اقدامات پدافندي و حفاظتي منابع آب استان احساس مي شود كه بايد هر چه سريع تر با محوريت اداره كل پدافند غيرعامل استانداري يزد اين اتاق فكر تشكيل شود.
  4. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه خدمات آب رساني سيّار به روستاها را از اولويت هاي حوزه آب استان دانست و اظهار اميدواري كرد: اعتبارات لازم براي اين مهم تحقق يابد.
  5. محمدصادق طهماسبي، مديركل پدافند غيرعامل استانداري گزارشي از اقدامات پدافندي و حفاظتي منابع آب استان ارائه داد و بيان كرد: روند خشكسالي در استان يزد نزديك به بيست سال تداوم داشته و بارندگي استان تا نيمه آذرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه با كاهش ۹۲ درصدي روبرو بوده که لازم است تدابیر و تمهیدات پدافندی در حوزه آب استان برای افزایش تاب آوری و پایداری در برابر مخاطرات اندیشیده شود.
  6. یادآور می شود در اين جلسه هريك از اعضاي حاضر در نشسست گزارشي از اقدامات پدافندي و حفاظتي حوزه آب استان ارایه دادند و بر پيش بيني ذخيره سازي آب بهداشتي و سالم براي مدت معين در شرايط اضطراري با مشاركت مردم تاكيد كردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار