کد خبر: ۵۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 12 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»مسئول فنی پایگاه میراث جهانی بافت تاریخی یزد، با اشاره به این‌که پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد نقش انتقال هماهنگی‌ها را برعهده دارد، گفت: حفاظت و بهره‌برداری از بافت نیازمند یک مدیریت واحد است.

«نجمه نادری» در نشست مشترک کارشناسان کارگروه شهرسازی پایگاه میراث جهانی و مسئول کمیته فنی پایگاه، با بیان این‌که پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد نقش انتقال هماهنگی‌ها را برعهده دارد، اظهار کرد: در پلان مدیریت جهت ایجاد مدیریت هماهنگ و واحد شهر تاریخی یزد، پایگاه میراث جهانی وظیفه برقراری ارتباط، پایش و کنترل اقدامات و ارسال گزارشات را برعهده دارد.

وی با اشاره به این‌که پلان مدیریت آنطور که باید پذیرفته نشده است، افزود: در پلان مدیریت بر اساس آسیب شناسی که انجام شد، تلاش بر این است که افرادی که به لحاظ امنیتی نقش محوری‌تری دارند در عرصه نزدیکی باشند.

مسئول فنی پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، در ادامه با بیان این‌که ضعف مدیریت مهمترین مشکل ما است، گفت: به دلیل نبود پایگاه مدیریت و یگان مدیریت به معنای واقعی، درگیر مشکلاتی می‌شویم که وجود دارند اما هیچ یک مسئولین در راستای برطرف کردن آن اقدامی نمی‌کنند.

نادری به فصل‌های پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: فصل توصیفی این پرونده در ثبت جهانی آن بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است.

وی افزود: ساختار فصل توصیف و تاریخچه این پرونده را با محوریت معرفی کل شهر یزد، جغرافیای طبیعی شهر یزد، شاهکار تمدن کاریزی، راه، دسترسی و عبور از یزد، ساختار دفاعی شهر یزد، نظام عملکردی در بافت تاریخی یزد و نظام کالبدی و سازماندهی فضایی تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که اصالت یکپارچگی و پویایی بافت تاریخی یزد از مهمترین ویژگی‌های پرونده ثبت جهانی یزد است، تأکید کرد: حفاظت و بهره‌برداری از بافت نیازمند یک مدیریت واحد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار