کد خبر: ۵۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 11 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»رییس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به میزبانی این استان در جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش زردکوه،‌ گفت:‌ 172 طرح از استان‌های مختلف کشور این در جشنواره ثبت‌نام کردند.

«مصطفی شاه‌نظری»  با بیان این‌که بنیاد ملی نخبگان کشور را به شش پهنه تقسیم کرده است، اظهار کرد: استان‌های یزد،‌ اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ مرکزی و قم به عنوان پهنه زردکوه نامگذاری و شدند .

وی با اشاره به این‌که جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش هر سال در یکی از استانهای هر پهنه برگزار می‌شود، افزود: به طور متوسط هر دو ماه یک بار یک جشنواره در استان‌های کشور برگزار می‌شود .

رییس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره مخترعینی هستند که طی سه سال گذشته اختراع خود را به ثبت رسانده و علاوه بر دریافت گواهی ثبت اختراع محصول اولیه تولید کرده اند .

شاه‌نظری کاربردی بودن و قابلیت تجاری سازی اختراع را از جمله ملاک‌های ارزیابی و تفاوت‌های این جشنواره با دیگر جشنواره‌های کشور دانست و بیان کرد: علاوه بر مبانی علمی و فناورانه، اختراع های محصول‌های ارائه شده در این جشنواره از نظر میزان تازگی و همچنین چرخه عمر فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .

این مقام مسئول با بیان این‌که اختراعات باید بر مبنای نیاز جامعه ارائه و تجاری‌سازی شوند،‌ ادامه داد:‌ نگاه مسئولان به جشنواره رویش نگاه توانمندسازی است،‌به این معنا که بعد از اتمام جشنواره طرح‌های برتر بدین منظور مورد حمایت قرار می‌گیرند .

وی خاطرنشان کرد:‌ تدوین و ارائه بسته توانمندسازی به مخترعین برگزیده از دیگر تفاوت‌های جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زردکوه نسبت به دیگر جشنواره‌های کشور است .

رییس بنیاد نخبگان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات برای حمایت از تجاری سازی اختراعات برتر در جشنواره رویش اختصاص داده شده است،‌ گفت:‌ مخترعین برتر علاوه بر دریافت جایزه نقدی می‌توانند از امتیاز اختراع خود برای بهره مندی از سایر تسهیلات و امکانات بنیاد نخبگان برای توانمندسازی محصول خود استفاده کنند .

شاه‌نظری با اشاره به این‌که 172 طرح در این جشنواره ثبت‌نام کرده گفت بعد از داوری 96 طرح برای مرحله حضوری پذیرفته شدند .

این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که امسال استان یزد در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 22 و 23 آذرماه میزبان جشنواره منطقه‌ای اخرتاعات رویش است،‌ خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده صبح روز چهارشنبه مراسم افتتاحیه این جشنواره در دانشگاه یزد برگزار می‌شود و علاقمندان می توانند از ساعت 8 لغایت 17 از نمایشگاه بازدید کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار