عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بافت‌های ناکارآمد شهری یا بافت‌های فرسوده، بافت‌های حاشیه شهری و تاریخی در حدود ۳۰ درصد مساحت شهری را رقم می‌زند.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 11 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون برنامه ششم دولت مکلف شده است که در سال اول برنامه ششم توسعه و در 6ماه نخست سال، برنامه خود را برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده ارائه دهد و این در حالی است که برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهسازی، نحوه تامین اعتبار است.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به اینکه مسئولان ذی ربط برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده بر طبق برنامه ششم اعلام می‌کنند که حدود 131هزار میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارند، اشاره  کرد: مشخص است که این رقم بودجه بسیار بالای است بنابراین باید با بهره گیری از بخش خصوصی و مشارکت مردمی راهکاری برای رفع معضل بافت‌های فرسوده در کشور اندیشده شود.
وی گفت: ستاد بازآفرینی شهری در استان‌های کشور در حال تشکیل است و این در حالی است که در برخی از استان های کشور جلساتی نیز دایر شده است که البته این ستادها باید در تمام استان‌های کشور تشکیل شوند زیرا وظایف تشکیلاتی برای رفع معضلات بافت های فرسوده در این ستادها در نظر گرفته شده است.
موسوی بیوکی افزود: بافت‌های ناکارآمد شهری یا بافت‌های فرسوده، بافت‌های حاشیه شهری و تاریخی در حدود 30درصد مساحت شهری را رقم می‌زند و جمعیتی بالغ بر 20الی21 میلیون نفر در این مساحت زندگی می‌کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کمبود نقدینگی معضلی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده در کشور است، یادآور شد: بها دادن به بخش خصوصی و مشارکت مردمی راهکارهای رفع معضل بافت‌های فرسوده در کشور تلقی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار