سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه آقازاده ها و مقامات باید تسهیلاتی که از موسسات مالی – اعتباری گرفتند را پس بدهند، افزود: وامهای کلان آقازاده ها و مقامات باعث ورشکستگی موسسات مالی- اعتباری شد.
کد خبر: ۵۳۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰ 10 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت درباره تخلفات موسسات غیر مجاز و موسسه ثامن الحجج و ضرورت ساماندهی آنها گفت: ما هم بعنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید داریم که همه افرادی که از صندوقهای مختلف و موسسات مالی- اعتباری از جمله موسسه ثامن الجج تسهیلات گرفتند، باید آنرا برگردانند.
 
وی افزود: وامهای کلانی که آقازاده ها، مقامات و مسئولین با سفارش از موسسات و موسسه ثامن الجج دریافت کردند، باعث ورشکستگی آنها شد که در حال حاضر به یک معضل در کشور تبدیل گردید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: وقتی یک آقازاده 30 میلیارد تومان و یا کمتر و بیشتر از یک موسسه و یا صندوق وام می گیرد و آنرا نمی پردازد، طبیعی است موسسه در پرداخت پول مردم به مشکل بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی به مشکل اعتبار یکی از موسسات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: تعاونی اعتبار ولیعصر بهارستان 200 میلیارد تومان سرمایه دارد اما 180 میلیارد تومان به مردم بدهکار است. وقتی مشکلات موسسات مالی - اعتباری رسانه ای شد مردم برای گرفتن پول های خود از این موسسه هجوم آوردند که در حال حاضر این موسسه هم با مشکل مواجه شد.

احمد توکلی رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکثر دریافت‌کنندگان تسهیلات "ثامن‌الحجج" فرزندان علما، قضات بازنشسته و شخصیت‌ها هستند، از استعفای دسته‌جمعی هیئت رسیدگی به تخلفات ثامن الحجج خبر داد و گفت: برای آخرین بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات از موسسه ثامن‌الحجج که اکثرا از فرزندان علما، قضات با سابقه و شخصیت‌های سیاسی هستند، هشدار می‌دهیم که اقدامی کنند در غیر این صورت اسامی آنها را منتشر می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار