کد خبر: ۵۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 10 December 2017
 به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل میراث فرهنگی یزد از برگزاری رایگان ۱۸ رشته صنایع دستی در استان یزد خبر داد. فاطمه دانش یزدی  در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی استان یزد آموزش رایگان را در 18 رشته صنایع دستی برگزار می‌کند، اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای از سوی سازمان میراث فرهنگی امضاء شد اعلام آمادگی کردیم که آماده آموزش برخی هنرهای صنایع دستی در بعضی روستاها و شهرها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: در سال 95 خانمی در شهرستان میبد در رشته کار بافی توانست باهمت خود این رشته هنری را احیا کند و 300 نفر اشتغال را در این شهرستان بوجود آورد و طی تفاهم‌نامه‌ای که ما با آموزش و پرورش داشتیم مکانی را در اختیار ما گذاشتند و توانستیم رشته کار بافی را در شهرستان میبد با اشتغال 300 نفر پایدار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث روستای هدف، ما در روستای ده بالا و خرانق در سال گذشته برنامه‌هایی را داشتیم و امسال نیز مبحث اشتغال بانوان را در دست اقدام داریم.

دانش یزدی اولویت‌های اداره میراث فرهنگی را بحث اشتغال خانگی و فعالیت‌های بانوان عنوان کرد و گفت: این مسئله با توجه به ظرفیت‌های روستا مطرح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اضافه کرد: بحث IT یا بحث ورود فناوری در حوزه گردشگری بخصوص حمل و نقل عمومی و صنایع دستی می‌طلبد که در بحث صادرات صنایع دستی بحث بازارچه دائمی صنایع دستی دیده شده است و در طرح شهرهای زیر 10 هزار نفر بتوانیم بازدهی خوب صنایع دستی برای اشتغال روستایی داشته باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار