کد خبر: ۵۳۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 10 December 2017
شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان بافق با حضور فرماندار، مديرعامل آب منطقه اي استان يزد و جمعي از مسئولان در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي يزد در اين نشست با اشاره به دستور کار جلسه و اجراي طرح خاموشي زمستانه چاه هاي کشاورزي در بافق گفت: در سال گذشته خاموشي چاه هاي کشاورزي بافق بيش از 2ميليون متر مکعب صرفه جويي شد.

به گزارش «تابناک یزد»محمدمهدي جواديان زاده افزود: طي يکسال اخير در راستاي اجراي اين طرح 3هزار چاه کشاورزي در استان خاموش شدند و حدود 45ميليون متر مکعب آب صرفه جويي شد.

وي با بيان اينکه اين اقدام در کل کشور براي نخستين بار است که انجام مي شود تصريح کرد: خاموشي چاه هاي زمستاني تمامي دشت هاي استان از 20آذرماه آغاز مي شود.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي يزد با اشاره به اينکه در شهرستان بافق اين طرح در دو دوره اجرا مي شود بيان کرد: دوره اول به مدت 20روز از 20آذرماه و دوره دوم از اواخر اسفندماه به مدت 15روز در اين شهرستان اجرا مي شود.

جواديان زاده خاطرنشان کرد:در راستاي اجراي اين طرح برداشت هاي زمستانه به طورکامل قطع و طوري اقدام مي شود که به کشاورزي خسارت و ضرر تحميل نشود.

در شهرستان بافق 219حلقه چاه کشاورزي فعال مي باشد که از اين تعداد 131حلقه مربوط به بخش کشاورزي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار