فرماندار یزد با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست، گفت: باید زمینه برای جذب مشارکت مردم و خیران در راستای بهبود وضع موجود فراهم شود.
کد خبر: ۵۳۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵ 10 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»مصطفی سالاری  در جلسه شورای آموزش و پرورش یزد با اشاره به اجرای طرح های مختلف پژوهشی در آموزش و پرورش در سطوح مختلف اظهار داشت: مباحث در نظر گرفته شده از این تحقیق و پژوهش ها باید مبتنی بر ظرفیت ها و محدودیت ها آموزش و پرورش شهرستان باشد و براساس همین شاخص ها اقدام شود.

فرماندار یزد با تاکید بر اجرایی شدن نتایج این پژوهش ها در آموزش و پرورش، بیان کرد: استفاده از یافته های علمی و پژوهشی در ارکان مختلف آموزش و پرورش می تواند ضمن رفع نقاط ضعف احتمالی به تقویت نقاط قوت کمک کرده و مسیر را برای تحقق بخشیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت هموارتر کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اضافه کرد:  فعالیت های علمی و پژوهشی که موجب رشد بنیه علمی دانش آموزان و تجربه و ارتقاء فعالیت های معلمان می شود، باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های دولت در راستای بهبود اعتبارات آموزش و پرورش عنوان کرد: در دو سال گذشته در توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات آموزش  و پرورش شهرستان از ۱۱ میلیارد تومان به حدود ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

سالاری خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان تخصیص ها در اعتبارات تملک دارایی و قانون متوازن نیز نسبت به سال قبل مناسبتر بوده که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بخش قابل توجهی از مشکلات آموزش و پرورش رفع شود.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای اساسی آموزش و پرورش نخواهد بود، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش سعی دارند تا زمینه را برای جذب کمک و مشارکت مردم و خیران در راستای بهبود وضع موجود فراهم کنند.

سالاری همچنین بر استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها در راستای رفع نواقص و مشکلات مدارس تأکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری هم از نظر قانونی و هم از نظر نوع روابط کاری، پتانسیلی بسیار خوب و قوی در جهت کمک به آموزش و پرورش است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار