کد خبر: ۵۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 07 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ حجت الاسلام رئیسی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر پرداخت مالیات ارزش افزوده و تکلیفی در مناطق محروم خدمت رسانی می کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح پنجشنبه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد گفت: روز دانشجو را که نتیجه آن موفقیت های امروز کشور و بیداری در دیگر کشورها شده است گرامی می داریم.

وی افزود: جنبش دانشجویی قبل از پیروزی انقلاب همراه با امام و روحانیت بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در شکل گیری نهادهای کشور بسیار مهم بود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در جریان جنگ تحمیلی نیز دانشجویان بسیار تاثیرگذار بودند و توطئه های جریان های انحرافی از جمله منافقان را خنثی کردند.

رئیسی تاکید کرد: شاخصه جریان دانشجویی عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد است و آنها با آرمان گرایی به دنبال مطالبه گری هستند.

وی گفت: دانشجویان باید مراقب آفت هایی از جمله سوء استفاده جریان های سیاسی از آنها باشند که برای کسب قدرت تلاش می کنند. مجموعه های دانشجویی با تکیه بر علم و دانش حرکت کنند و سطحی نگر نباشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جریان های دانشجویی نباید ریزش داشته باشند بلکه هرروز باید بر فعالان این بخش افزوده شود.

وی تصریح کرد: خروجی دانشگاه باید خود را در بازار، صنعت و سیاست نشان دهد تا بتوانیم از منافع آن بهرمند شده و دچار علم کتابخانه ای نشویم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ایجاد دانشگاه بزرگ رضوی با استفاده از دانشگاه امام رضا(ع)و دانشگاه علوم اسلامی رضوی دنبال می شود تا علاوه بر جوانان داخل کشور، جوانان کشورهای منطقه نیز با تحصیل در این دانشگاه به فرهیختگان قابل قبولی تبدیل شوند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: ایجاد عدالت آموزش در دانشگاه های وابسته به آستان قدس بسیار مهم است و باید در روندهای موجود این بخش تجدید نظر شود. دلیل ایجاد دانشگاه رضوی تربیت نیروهای حوزوی بوده است.

وی گفت: تلاش می کنیم در حوزه رسانه اقدامات مهمی را به انجام رسانیم تا بتوانیم پیام رضوی را به همه منتقل کنیم.

رئیسی گفت: بودجه فرهنگی در دانشگاه ها مهم است زیرا اساس کار ما در جامعه فرهنگ بوده که این مهم باید به صورت ویژه در مراکز علمی مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: تامین مسکن برای زوج های دانشجویی و دیگر زوج های جوان در دستور کار قرار دارد و اعتباری نیز برای وام دانشجویی اختصاص داده خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم علیه آستان قدس سخن نمی گویند و چند سایت خاص موضوعاتی از جمله مالیات را مطرح می کنند که امام راحل دستور دادند آستان قدس و شرکت های تابعه از مالیات معاف هستند.

رئیسی گفت: ما هم اکنون مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت و چند برابر مالیات در مناطق محروم خدمت رسانی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای شفافیت موسسه ای خارج از آستان قدس را مامور به حسابرسی کردیم و مجامع عمومی همه مجموعه های وابسته را تشکیل دادیم.شفافیت اقدامات آستان قدس به میزانی است که تلاش می کنیم میزان درآمد و هزینه کرد موقوفات را اعلام کنیم.

وی گفت: میزان نذورات آستان قدس در انتهای سال ۹۵ بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته و دلیل آن ارائه خدمات به محرومان و اعتماد خیران و مردم بوده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، رئیسی گفت: در شان زائر امام رضا(ع) اقامت در کمپ نیست و برای حل این مشکل ساخت زائر سراها را آغاز کردیم.

به گزارش «انتخاب»، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیلی ها می گفتند برخی اقدامات را نمی شود انجام داد که ما با اقداماتمان نشان دادیم می شود بسیاری از کارها را انجام داد.

وی تاکید کرد: تازمانی که اقتصاد مقاومتی اجرا نشود صحبت از رفع محرومیت شعار است. اتهامات زیادی به ما زده می شود که اگر بخواهیم پاسخ دهیم باید دیگر کارها را تعطیل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار