رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان یزد گفت: در حال حاضر در شهرستان یزد، حمیدیا و شاهدیه 10 ایستگاه در حال فعالیت بوده، یک ایستگاه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و یک ایستگاه نیز در هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 07 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید عباس میر شمسی  با اشاره به دامنه گسترده فعالیت‌های این سازمان و خدمات‌رسانی سه شیفته 180 نیرو در شهرستان یزد، حمیدیا و شاهدیه، گفت: در حال حاضر در این شهرستان‌ها 10 ایستگاه در حال فعالیت بوده است، یک ایستگاه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و یک ایستگاه نیز در هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی با برشماری قسمت‌های مختلف کاری، افزود: در سازمان آتش‌نشانی یک سری فعالیت‌های اطفای حریق و خاموش کردن آتش را عهده‌دار هستیم و یک سری فعالیت‌های امداد و نجات نیز توأم با آن صورت می‌گیرد و به‌صورت متوسط می‌توان بیان کرد که روزانه 15 عملیات صورت می‌گیرد و همچنین در سال نیز حدود پنج هزار و 400 مورد عملیات در این حیطه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی  استان خریداری و تکمیل تجهیزات در این سازمان در راستا بهبود کمک‌رسانی‌ها و انجام فعالیت‌های مربوطه را گامی بزرگ برشمرد و یادآور شد: کار خوب مدیون ابزار خوب است و باید در این زمینه توجه ویژه‌ای شود.

میر شمسی در ادامه اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر وجود نردبان 32 متری، در حدود یک ماه است که نردبان 56 متری که در سال گذشته به قیمت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان خریداری‌شده بود وارد استان شده است و در حال حاضر در استان دو نردبان هیدرولیکی وجود دارد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در حال حاضر حدود 800 الی 900 میلیون تومان قرارداد خرید تجهیزات وجود دارد و شش الی هفت خودرو نیز به ناوگان عملیاتی اضافه‌شده است، اذعان کرد: هرچه تجهیزات در این حیطه وجود داشته باشد کم بوده و باوجود تجهیزات کافی می‌توانیم آن‌ها را در نقاط مختلف مستقر کرده و خدمات بهتر و در زمان کمتری به افراد ارائه دهیم.

وی با اشاره به استرس و اضطراب‌های موجود در این شغل، تصریح کرد: به دلیل وجود شرایط سخت در این عرصه درنتیجه آتش‌نشانی ازجمله مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود که به لحاظ حقوقی نیز حداقل حقوق را دریافت کرده و در جایگاه واقعی خود قرار ندارد؛ لذا مستلزم توجه بیشتر است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در پایان با عنوان اینکه ایمنی بدون مشارکت مردمی معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر بی‌احتیاطی صورت نگیرد، آتش‌سوزی نیز رخ نخواهد داد و مردم نیز باید توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و در بحث ایمنی یاری‌رسان آتش‌نشانان باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار