کریمی قدوسی در گفت‌وگو با الف مطرح کرد؛
کد خبر: ۵۳۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شرط گذاری فرانسویها برای سفر رئیس جمهور این کشور به ایران خبر داد و گفت: این شروط طی نامه ای به ایران اعلام شده است .

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به نامه لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ظریف وزیر خارجه کشورمان، گفت: دیدار با رهبری و مذاکره با ایران درباره آینده منطقه و برنامه موشکی ایران از جمله این شروط است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اعلام شده هیچ کس در خصوص مسائل موشکی، مسائل دفاعی و تحولات منطقه که در جهت تضعیف جریان مقاومت است با اروپائیها و آمریکا صحبت و مذاکره نمی کند و موضوعی در دستور کار نخواهد بود، گفت: آنها بدنبال نشست مشترک سه جانبه آمریکا و رژیم آل سعود از یک طرف و ایران از طرف دیگر، در مورد مسائل یمن و منطقه هستند.


وی تاکید کرد: از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آنها داده شده و شروطی نیز اعلام گشته است. بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیس جمهور فرانسه استقبال می شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اخیرا رئیس جمهور فرانسه با ترامپ رئیس جمهور آمریکا جلسه داشته، افزود: ترامپ گفته اگر ایران به این خواسته ها و شروط تن ندهد، ما تمام تحریمها را بر می گردانیم و کار برجام را یکسره می کنیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع صریح مقام معظم رهبری در خصوص برجام و اروپائیها، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای عمومی خود اعلام کردند که اروپائیها باید به آمریکا فشار بیاورند تا تمام اجزای برجام را اجرا کنند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: همچنین ایشان بارها فرمودند که مطلقا اروپائیها حق ورود به مسائل و دخالت دراوضاع داخلی ایران را ندارند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران عصر روز جمعه 21 مهر گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

بعد از این گفتگوی تلفنی ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای، اعلام کرد، ماکرون و روحانی «موضوع دعوت روحانی از همتای فرانسوی‌اش برای سفر به ایران» را بررسی کردند، تا این نخستین سفر رئیس‌جمهور فرانسه به ایران از سال 1971 شود.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد در سال آینده میلادی در قالب هیاتی عالی رتبه دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار