فرمانده انتظامی استان یزد در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: شاخص‌های امنیتی ابرکوه در 8 ماهه ابتدایی سال 96 افزایش داشته که از جمله آن افزایش بالغ‌بر 100 درصدی کشفیات مواد مخدر است.
کد خبر: ۵۳۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 05 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور سردار ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی استان یزد در محل دفتر امام‌جمعه ابرکوه برگزار شد.

در این نشست سردار کاکاوند با بیان اینکه امروز امنیت یکی از نیازهای اساسی مردم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ کاری بدون وجود امنیت انجام نمی‌شود، به‌واسطه تلاش‌های رزمندگان اسلام، هدایت‌های داعیانه رهبر معظم انقلاب و برکت خون شهدا، علی‌رغم وجود ناامنی در آن‌سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران، کشور ما دارای امنیت قابل قبولی بوده که نمونه عینی آن در استان یزد و شهرستان ابرکوه قابل مشاهده است.

نیروی انتظامی به‌تنهایی نمی‌تواند امنیتی در شأن مردم ایجاد کند

کاکاوند تصریح کرد: علی‌رغم هم‌جواری ابرکوه با شهرستان‌های سایر استان‌ها که بعضاً آلودگی بیشتری از نظر جرم خیزی دارند، ما شاهد امنیت نسبتاً مناسبی در این شهرستان هستیم که حاصل تلاش مسئولین حوزه امنیت، مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی به‌تنهایی نمی‌توانند امنیتی که در شأن مردم است ایجاد کند، خاطرنشان کرد: اگر چه در شهرستان ابرکوه جای هیچ‌گونه نگرانی در حوزه امنیتی نیست، اما برای پیشگیری و رفع مواردی هم که وجود دارد نیروی انتظامی نیازمند مشارکت مردمی است تا بتواند در زمینه ایجاد، حفظ و ارتقاء امنیت اقدامات مؤثر انجام دهد.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه مواد مخدر و مشروبات الکی ریشه ناامنی‌ها محسوب می‌شود، اذعان کرد: دستور کار نیروی انتظامی این است که در تمامی مناطق استان، چه در روستاهای دورافتاده و چه در مرکز استان با ریشه‌های ناامنی و آسیب‌های اجتماعی به طور جدی برخورد شود.

 کاکاوند در بیان گزارش مختصری از وضعیت امنیتی شهرستان ابرکوه، گفت: آمارها نشان می‌دهد که شاخص‌های امنیتی ابرکوه در 8 ماهه ابتدایی سال 96 افزایش داشته که از جمله آن کاهش 15 درصدی سرقت‌ها، افزایش 4 درصدی کشف سرقت و همچنین افزایش 100 درصدی کشفیات مواد مخدر است. ضمن اینکه انتظار می‌رود در حوزه امنیت آمد و شد این شهرستان عملکرد بهتری در بحث زیرساخت‌ها داشته باشد.

استان یزد «آرام» است

وی اضافه کرد: یکی از نیازهای ابرکوه فرهنگ‌سازی در زمینه حوزه انضباط اجتماعی است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف با فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع مردم را از قوانین و همچنین تخلفاتی که مرتکب می‌شوند، آگاه کرده تا بتوانیم در جهت کاهش هر چه بیشتر میزان تصادفات رانندگی گامی رو به جلو برداریم ضمن اینکه فضای جامعه را بیش از حد به فضایی پلیسی و امنیتی تبدیل نکنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به احساس امنیتی که مردم در استان یزد دارند، دیدگاه نیروی انتظامی بر آرام بودن این استان است. لذا با وجود این آرامش تلاش می‌شود خلاءهای موجود پُر شود. در این زمینه نوسازی ناوگان خودرویی کلیه شهرستان‌ها در دستور کار قرار داشته و تلاش شده است تا در توزیع امکانات و نیروی انسانی با توجه به مشکلات و معضلات هر شهرستان به صورت عادلانه انجام شود.

نصب 18 دوربین نظارتی و پشتیبانی با اعتبار 135 میلیونی در ابرکوه

در ادامه مباحث مطرح شده توسط فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه از نصب دوربین‌های نظارتی سطح شهر تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: تعداد 6 دوربین اصلی و 12 دوربین پشتیبانی در سطح شهر نصب می‌شود که هزینه‌ای بالغ‌بر 135 میلیون تومان در بر داشته و حتی‌الامکان بهره‌برداری آن به پلیس واگذار می‌شود تا بتواند در راستای ایجاد و حفظ امنیت مؤثر واقع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار