در سالجاری:
سالجاری 2 هزار و 225 نفر با خط 123 اورژانس اجتماعی یزد تماس گرفته اند و از خدمات تخصصی این مرکز بهره مند شده اند.
کد خبر: ۵۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶ 04 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: تعداد 3هزار و 523 نفر نیز  در سال 95 طی تماس با این خط خدمات تخصصی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دریافت کرده اند.

جلیل عفتی افزود: خط 123 اورژانس اجتماعی یزد به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به عموم مردم هستند و در صورت نیاز توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی برای کنترل بحران اجتماعی ورود می کنند.

وی تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی را یکی از اهداف خط 123 اورژانس اجتماعی ذکر کرده و گفت: مداخله تخصصی مؤثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از دیگر اهداف این خط است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه 6 ماهه امسال اورژانس اجتماعی یزد به 900 نفر خدمات تخصصی ارائه داده است گفت: سال گذشته نیز هزار و 250 نفر از این مرکز خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دریافت کرده اند.

وی در خصوص فعالیتها اورژانس اجتماعی یزد گفت: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار ، خشونت خانگی ،دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند مشمول خدمات اورژانس اجتماعی می شوند.

عفتی با اشاره به ارائه خدمات سیار اورژانس اجتماعی توسط بهزیستی گفت: این امر به منظور در دسترس قرار دادن خدمات اجتماعی و کلیه خدمات اورژانسی بهزیستی  به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.تماس  2هزار و 225 نفر با خط 123 اورژانس اجتماعی یزد در سالجاری

وی با بیان اینکه حدود 930 نفر در سالجاری از خدمات تیم سیار اجتماعی بهره مند شده اند اظهار داشت: سال گذشته نیز حدود 9 هزار و 300 نفر از خدمات تخصصی این تیم در حوزه روانشناختی،مددکاری، روانپزشکی و حقوقی بهره مند شده اند.

این نشست با حضور قضات دادگستری یزد، کارشناسان آسیبهای اجتماعی بهزیستی با موضوع خدمات اورژانس اجتماعی یزد در حوزه آسیب های اجتماعی برگزار شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار