معاون فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد از اجرای طرح کرامت در شش نقطه استان یزد با هدف مبارزه با اعتیاد خبر داد و گفت: درمجموع در راستای اجرای این طرح از سال گذشته تاکنون 53 نفر به‌طور کامل بهبودیافته‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 22 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»سعید دهقان با اشاره به اجرای طرح کرامت در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت و تعامل دستگاه‌های اجرایی است؛ لذا باهمت بسیج مستضعفان و سپاه استان از سال 95 این طرح در استان آغازشده است و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی از اجرای طرح کرامت در شش نقطه استان یزد با رویکرد مقابله مردمی و محله محور با مواد مخدر و اعتیاد خبر داد و گفت: در استان یزد محله‌های اسکان، حسن‌آباد، محله سلمان در شهرستان مهریز، محله علی‌آباد در شهرستان میبد، روستای رباط پشت بادام در شهرستان اردکان، محله محمدآباد در شهرستان بهاباد و روستای آسویج برای برگزاری طرح جامع کرامت باهدف مبارزه با اعتیاد انتخاب‌شده است.

معاون فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد بابیان اینکه فرآیند اجرای امور در طرح کرامت در شش گام تعریف‌شده است، اظهار داشت: طرح کرامت در استان یزد از سال 95 به‌صورت جامع در شش مرحله شناسایی آسیب‌ها، تبلیغات و آگاه‌سازی، بسترسازی، اقدامات، درمان و صیانت در حال اجرا است.

دهقان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کرامت در استان 51 نفر در سطح این محلات به‌طور کامل در خصوص مواد مخدر آموزش کامل دیده‌اند؛ همچنین در این محلات 64 نفر تحت عنوان شورای محله در قالب 8 شورا با رویکرد مردمی و محله محور ساماندهی شده‌اند وکار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

این مقام مسئول بابیان اینکه معتادان شناسایی‌شده با هماهنگی مراکز ترک اعتیاد به‌صورت رایگان درمان می‌شوند، اذعان کرد: درمجموع در راستای اجرای این طرح از سال گذشته تاکنون 53 نفر به‌طور کامل بهبودیافته‌اند که از تعداد بهبودیافته 50 نفر مرد و 3 نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه معتادان شناسایی‌شده پس از طی مراحل درمان شغل برای آن‌ها ایجاد خواهد شد، عنوان کرد: از مجموع افراد ترک کرده در این طرح 17 نفر شاغل شده‌اند و 20 مورد هم تسهیلات بانکی نیز دریافت کرده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد در پایان با تأکید بر اینکه از 68 مکان آلوده اعتیاد در این محله‌ها نیمی از آن‌ها شناسایی و اصلاح‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتمادسازی و مشارکت مردم در این طرح هفت پروژه در این شش محله اجراشده است که پنج پروژه آن فرهنگی ورزشی بوده است؛ همچنین دو پروژه آن‌هم مرتبط با حوزه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار