رئیس اداره کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به نبود امکانات و نیروی انسانی کافی برای مبارزه با زمین‌خواری در استان بر لزوم توجه مسئولین ذی‌ربط به این مهم تأکید کرد.
کد خبر: ۵۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 22 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا آخوندی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع بررسی و تصویب راهکارهای پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در اداره دادگستری استان برگزار شد با اشاره به این‌که استان یزد با دارا بود 7/2 میلیون هکتار وسعت از پهناورترین استان‌های کشور است تصریح کرد: حفاظت از این وسعت و مقابله با زمین‌خواری نیازمند امکانات و منابع ویژه‌ای است که باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در امر مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و تخریب منابع ملی اظهار داشت: در این راستا در 6 ماهه نخست سال جاری 8/5 هکتار از اراضی تصرف‌شده غیرقانونی، رفع تصرف‌شده و متخلفان در این مورد به دستگاه قضا معرفی شدند.

آخوندی در ادامه بحث محدودیت‌های اعتباری را ازجمله جدی‌ترین مشکلات منابع طبیعی در راستای اجرای طرح‌های ملی و استانی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: طرح‌های منابع طبیعی به دلیل فراگیری متعدد به تخصیص اعتبار متفاوت نسبت به دیگر دستگاه‌های استان نیاز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بابیان اینکه نبود تجهیزات و نیروی انسانی کافی از مشکلاتی جدی است که در امر مبارزه با زمین‌خواری در استان وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود نیمی از پست نگهبانی و گشتی بلا تصدی است و منابع طبیعی نیروی کافی در راستای اجرای امور مربوطه در این موضوع در اختیار ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار