کد خبر: ۵۲۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 21 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

با توجه به مناظره انتخاباتی 96، جهانگیری را دارای ظرفیت ریاست‌جمهوری می‌دانید؟

افراد بسیاری در کشور این ظرفیت را دارند، اما کشور یک رئیس‌جمهور می‌خواهد. آقای جهانگیری در انتخابات 96 خوش درخشید اما این احساس در جامعه که او معاون رئیس‌جمهور است، منجر به افت موقعیت وي در افکار عمومی شده است. البته تا چهار سال آینده بسیاری از مسائل تغییر می‌کند.

چرا دفتر احمدی‌نژاد در جامعه مهندسین پلمپ نشده است؟

احمدی‌نژاد در همان روزهای نخست ریاست‌جمهوری از جامعه مهندسین اعلام برائت کرد.

با توجه به محاکمه آقای حمیدرضا بقایی امکان محاکمه محمود احمدی‌نژاد هم وجود دارد؟

تصمیم درباره‌ این مساله به قوه قضائیه بازمی‌گردد. اگر کار مجرمانه‌ای صورت گرفته باشد قطعا برخورد می‌شود. اما به‌طور مثال دو واژه حیف و میل در مساله اقتصاد ایران وجود دارد که بر روی میل‌ها حساسیت‌ها بالاست که باید نسبت به آن برخورد عمیقی صورت بگیرد. روی حیف‌ها حساسیت چندانی وجود ندارد و بسیاری از منابع ملی کشور حیف می‌شود و بیهوده هزینه می‌گردد. پرونده ریز و درشت بسیاری در قوه قضائیه وجود دارد به‌طور مثال پرونده 3‌هزار میلیاردی که در آن مه‌آفرید امیرخسروی به عنوان مفسد مالی اعدام شد، اما در حق برخی نیز در این پرونده ظلم شد، زیرا نماینده‌ای در مجلس از مه‌آفرید خواهش کرده بود در یک حوزه انتخابیه یک مجتمع پتروشیمی راه‌اندازی کند.

پس از 5 سال که مه‌آفرید اعدام شد، نماینده را بازخواست کردند که چرا درخواست سرمایه‌گذاری از مه‌آفرید کردي؟ در حالی که بدیهی است نماینده دنبال سرمایه‌گذاری است و این جرم محسوب نمی‌شود. زمانی است که یک بده و بستان صورت می‌گیرد مثلا فردي تسهیلات کلانی برای فلان شخص تهیه می‌کند و در ازای این تسهیلات باید مبلغی هم به او داده شود که ‌این رشوه و اختلاس است. اما وقتی یک نماینده از یک سرمایه‌گذار بدون اینکه از سابقه او خبر داشته باشد درخواست سرمایه‌گذاری می‌کند او مجرم به حساب نمی‌آید. چنین برخوردهایی افراط و تفریط است اما درباره شخص احمدی‌نژاد با اطمینان نمی‌توانم نظر بدهم.

برای انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوید؟

خیر، زیرا هر اقدامی که لازم بود در مجلس انجام دادم.

بالاتر از انتخابات مجلس می‌اندیشید؟

خیر، معتقد به گردش نخبگی هستم. البته سیاستمداران هیچ‌گاه بازنشست نمی‌شوند اما در صحنه میدان سیاسی هر کاری که لازم بود در گذشته انجام دادم با این همه می‌توانم مشاوره ارائه دهم و به نحوی تصمیم‌ساز باشم. قبلا در یک مصاحبه زنده تلویزیونی از من پرسیدند که نایب‌رئیس اول و دوم مجلس کنونی را می‌پسندید در پاسخ گفتم که نایب‌رئیس کنونی مجلس که سابقه چندانی در این کار ندارد را نباید با بنده که 12 سال سابقه در این جایگاه داشتم مقایسه کرد.

چنین مقایسه‌ای ظلم است، اما در صورتی که نایب‌رئیس کنونی را با همان سال اول نایب‌رئیسی بنده در مجلس مقایسه شود این مقایسه صحیح است در این صورت باید پاسخ داد که نایب‌رئیس‌های اول و دوم عملکرد بسیار مطلوبی در مجلس دارند و حتی بهتر از روزهای اول نایب‌رئیسی من در مجلس امور را جلو می‌برند. اما حتی اگر نایب‌رئیسی در مجلس عملکرد مطلوبی نیز داشته باشد و 12 سال هم در مجلس باشد سرانجام باید روزی تغییر کند. حتی در مورد وزرا باید گفت اگرچه برخی معتقدند که وزرا باید جوان باشند اما به شخصه معتقد نیستم که جوان کم تجربه وزیر شود زیرا جایگاه وزارت جایی برای آزمون و خطا نیست. اما دلیلی هم وجود ندارد که سن وزرا بالای 60 سال باشد. در هر صورت هر کاری که بتوانم برای کشور انجام می‌دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار