رئیس ادره فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز گفت: اصلی‌ترین عامل بیکاری، نداشتن مهارت کافی است.
کد خبر: ۵۲۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 21 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»هادی ابویی با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست و یک نوع سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: هدف فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت‌ها در جهت حرفه‌آموزی و ارتفاع مهارت به عموم مردم است؛ ازاین‌رو اصلی‌ترین عامل بیکاری در نداشتن مهارت کافی در شغل موردنظر است.

وی بابیان اینکه دنیا به‌زودی متوجه می‌شود که نه مدرک بلکه مهارت و خلاقیت حرف اول را می‌زند، افزود: در زلزله اخیر نیز اگر کارگران ساختمانی آموزش و مهارت کافی دیده بودند باعث ارتقای سطح امنیت سازه‌ها در برابر بلایای طبیعی می‌شد و همین موضوع خسارات مالی و جانی را در این مناطق کاهش می‌داد.

رئیس اداره فنی و حرفی مهریز عنوان کرد: هزار و 29 نفر کارآموز مهریزی با 124 هزار ساعت در 10 کارگاه ویژه برادران و خواهران با عنوان‌های رایانه، فناوری غذایی، برق قدرت، جوشکاری، صنایع‌دستی و غیره از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شدند.

ابویی با اعلام این خبر که به‌زودی دو کارگاه صنایع و صنوف در فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: در مسابقات ملی مهارت که سال جاری برگزار شد سه دانش‌آموز مهریزی در رشته الکترونیک، صافکاری، لوله‌کشی و گرمایشی به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی در پایان با اشاره به فعال بودن 11 آموزشگاه در شهرستان مهریز گفت: اجازه صدور مجوز برای آموزشگاهی آرایش و پیرایش و خیاطی را هم داریم و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود جهت درخواست مجوز به این اداره مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار