استاندار یزد با بیان اینکه رونق و توسعه استان در تمام حوزه ها مدنظر است گفت: منحنی فعالیت بانک ها و سایر اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع موانع تولید باید منجر به رونق تولید و اشتغال شود.
کد خبر: ۵۲۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 21 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمود زمانی قمی  در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در طول هفته گذشته و با تلاش مسئولان حوزه صنعت ، پرداخت های بانک های استان سرعت بیشتری یافته است.
وی افزود: این رونق فقط در بخش صنعت نیست بلکه رونق در تمامی بخش ها همچون کشاورزی ، اقتصاد دانش بنیان و میراث فرهنگی مدنظر است.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم افزایش تحرک بیشتر تیم اقتصادی استان گفت: سرعت فعالیت اداره کل صنعت و بانک ها در این مدت بیشتر شده و سایر بخش های اقتصادی نیز باید گزارش ارائه کنند تا مردم این تحرک را لمس کنند.
زمانی قمی با بیان اینکه وظیفه کارگروه تسهیل و رفع موانع ، نباید مانعی در مقابل تولید ایجاد کند ، اضافه کرد: اعضای این کارگروه اگر نمی توانند موانع تولیدکنندگان را رفع کنند حداقل در مسیر کاهش موانع تلاش جدی داشته باشند.
وی اولویت دولت را در استان حمایت از بخش خصوصی اعلام و اظهار کرد: با روش های دولتی نمی توان شاهد رونق بود به همین دلیل باید با توجه و اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و باور آنها مسیر رونق را هموار کرد.
رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد تأکید کرد : هر فردی که در تحرک اقتصادی استان با ما همراهی و همکاری کند همکار ما محسوب می شود از این رو باید سعی شود متقاضیان ، تولیدکنندگان و کارآفرینان را پشت درهای و در پیچ و خم های اداری معطل نگذاریم.
زمانی قمی ادامه داد: بخش های تولیدی بویژه واحدهای بزرگ که اشتغال و صادرات بیشتر دارند به صورت ویژه در برنامه ها دیده شوند تا شاهد رونق بیشتر تولید در استان باشیم.
وی بر ارائه برنامه از سوی دستگاهها بویژه در بخش سرمایه گذاری و جذب سرمایه را یادآور شد و گفت: در این خصوص با توجه به ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری ، بیش از همه باید اداره کل میراث فرهنگی باید توجه داشته باشد.
استان یزد بافعالیت بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی و اشتغال بالغ بر 100 هزار نفر، چهارمین استان توسعه یافته صنعتی است.
همچنین یزد با یک میلیون و 74هزار نفر جمعیت و متوسط 1.63 درصد رشد سالانه، نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) ، چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای ، 22 سال متوالی جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری ، 51 درصد از تولید سنگ آهن کشور ، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک ، 27 درصد تولیدات نساجی کشور ، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، دارای بالاترین پتانسیل انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار