استاندار یزد با تاکید بر اینکه اهل تعامل، مشورت و گفتگو است خاطر نشان کرد: از همه انتظار دارم تا اختیارات استاندار را به رسمیت بشناسند چرا که اختیارات و جایگاه خود را نیز به درستی می شناسم و از آن برای توسعه استان بهره خواهم گرفت.
کد خبر: ۵۲۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 21 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»نشست مشترک فعالین ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان با " محمود زمانی قمی"،در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
محمود زمانی قمی استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، از ارائه نظرات و پیشنهادات حاضرین تقدیر و تشکر نمود وضمن تاکید بر تداوم برگزاری این جلسات خاطر نشان کرد: سعی من بر این است که در هر فصل، جلسه ای با اعضای این ستاد داشته باشم و لازم است به منظور هدفمندتر شدن این جلسات، دبیرخانه ای تشکیل شود و به ثبت و ضبط موارد مطروح شده در این نشست ها و برنامه ریزی جهت انجام جلسات آتی بپردازد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد حضور عضوی از اعضاء ستاد دکتر روحانی در جلسات رسمی و کارگروه های استانی را می پذیرم و تاکید می کنم که حتما باید فردی که به فراخور هر جلسه، از سوی این ستاد معرفی شود، هم در مرکز استان و هم در شهرستانها در جلسات استانداری و فرمانداری ها حضور یابد و به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون موضوعاتی که مطرح می شود بپردازد چرا که اعضاء ستاد دکتر روحانی باید در صحن تصمیم گیری استان حضور داشته تا هم به انجام بهتر امور کمک کنند و هم این امر به انسجام و هماهنگی مجموعه این ستادها در استان منجر شود.

استاندار یزد آنگاه با تاکید بر بهره مندی از توان جوانان در پست های مشورتی استانداری و فرمانداری های سراسر استان، تصریح کرد: این امر در راستای ایجاد روند کادرسازی ضروریست منتهی کادرسازی رسمی مستلزم صدور اجازه استخدام است که این امر در اختیار هیچ یک از استانداران سراسر کشور نیست ولی تلاش می کنم تا با جلب نظر دیگر استانداران، پیشنهادی را جهت اخذ تعدادی مجوز استخدامی برای استانها به دولت ارائه دهیم تا روند کادرسازی مغفول واقع نشود و در این راه نیز باید اعتماد لازم به جوانان صورت گیرد و هرگز نگران واگذاری امور به جوانترها نباشیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه با اشاره به دیگر نقطه نظرات ارائه شده از سوی حاضرین در این نشست، خواستار تدوین پیشنهادات در زمینه موضوع گفت و گوی میان نسلها و طرح نیازهای نسل جوان و امروزی در استان شد و بر لزوم تدوین و ارائه این پیشنهاد جهت بررسی و عملیاتی شدن تاکید کرد.

زمانی قمی با بیان این نکته که، در جایگاه استاندار یزد، هم با احزاب اصلاح طلب و هم با احزاب اصولگرا جلسه خواهم داشت، تصریح کرد: گرچه یک اصلاح طلبم ولی هرگز نمی توانم وظایفی که به عهده ام نهاده شده را ترک کنم و در این راستا حتما با فعالین اصولگرا نیز جلساتی خواهم داشت و با آنها به گفت و گو و تبادل نظر خواهم پرداخت.

استاندار یزد آنگاه خاطر نشان نمود: در حوزه مواجهه با احزاب اصلاح طلب یا اصولگرای استان، قطعا با یک جبهه متحد و مجموعه منسجم ارتباط خواهم داشت چرا که وقت من و رسیدگی به اولویت های استان به من اجازه نخواهد داد تا با تک تک احزاب جلسه بگذارم و حرف آنان را بشنوم.

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه با بیان این نکته که، شکل گیری احزاب مستقل را نیاز جدی توسعه کشور می دانم و معتقدم در صورت کنار گذاشته شدن احزاب، باندها به عرصه خواهند آمد، افزود: در مسیر باند بازی هیچ ضابطه ای وجود ندارد و ممکن است شاهد رویداد هرگونه اتفاقی اعم از فساد و اختلاس در این راه باشیم چرا که باندها فاقد شناسنامه مشخص هستند اما می توان بر احزاب شناسنامه دار، نظارت نمود و در برابر تخلفات احتمالی آنها ایستاد به همین منظور حتما باید خانه احزاب تقویت شده و فعالیت های حزبی رونق گیرد.

استاندار یزد سپس با اشاره به ظرفیت های استان در امر پرداختن به گردشگری سلامت و حوزه بهداشتی و درمانی و مراجعه افراد هم وطن از سایر استان ها به یزد، برای ادامه روند درمان خود، تاکید کرد: باید با رایزنی مناسب، دولت را با این روند و نگاه همراه کنیم و موضوع اشغال ضریب تخت ها در استان توسط غیر یزدیها را تبیین نماییم و به این نکته نیز توجه کنیم که با ثبت جهانی یزد، احتمال حضور تبعه دیگر کشورها جهت انجام فرایند درمانی در استان نیز افزایش می یابد و به همین منظور ضروری است تا برای رفع این نگرانی، اقدام شایسته صورت گیرد و مسئله توسعه درمانی را تعقیب کنیم.

وی افزود: در بحث گردشگری سلامت، بهره مندی از سرمایه گذاران خارجی، کار مناسبی است که آغاز شده و دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم بر آن تاکید دارند و در استان یزد نیز این مسیر باید دنبال شود.

"زمانی قمی" آنگاه بر استفاده از نظرات و راهنمایی های صاحبنظران و کارشناسان در مسیر تصمیم گیری استان تاکید کرد و خاطر نشان نمود: نگاه ما در مسیر تصمیم گیری برای استان، نباید تنها به استاندار ختم شود بلکه همه شخصیت ها و صاحبنظران و بزرگان استان باید در این راه ما را همراهی کنند و فرایندی ایجاد شود که در آن اعتماد متقابل وجود داشته و همه در پهنه استان یزد برای رفع مشکلات این استان به یکدیگر مساعدت نمایند.

استاندار یزد آنگاه بر خروج از دایره تنگ تصمیم گیری در استان تاکید کرد و خاطر نشان نمود: خوشبختانه با عمل به قانون عدم استفاده از بازنشستگان، بخشی از این مشکل حل و فصل خواهد شد و من هم اصرار دارم تا جای ممکن این قانون اجرا شود تا آرام آرام نسل جدید در چرخه تصمیم گیری استان حضور یابد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش و کارکرد سازمان های مردم نهاد در جامعه تصریح کرد: وجود سمن ها و تشکل های مدنی، همانند احزاب در جامعه ضروریست و همانگونه که در طول بیست سال گذشته کوشیدیم تا در بستر جامعه مدنی، احزاب به رشد و بالندگی برسند، اکنون نیز باید از گسترش و فراگیری حوزه عمل سازمان های مردم نهاد حمایت های لازم صورت گیرد.

"زمانی قمی" آنگاه به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دستور داد تا تمامی درخواست های ارائه شده جهت تشکیل سمن ها، فارغ از روند بروکراسی اداری مورد توجه قرار گیرد و خاطر نشان نمود: قطع به یقین باید از نهادهای مردمی، پس از شکل گیری، حمایت های لازم صورت گیرد چرا که سمن ها حلقه وصل و پل ارتباطی و نظارتی بسیار مناسبی هستند که می توانند نقطه نظرات و مسائل و مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل نموده و برای آن راهکاری بیاندیشند.

وی آنگاه با اشاره به مقوله توسعه در استان یزد تصریح کرد: توسعه استان یزد را در یک کلام باید در همه عرصه ها به ویژه در زمینه هایی که استعداد فراوان تری در استان وجود دارد دنبال کنیم و در این مسیر مراقبت نماییم تا اولا این روند توسعه در همه پهنه استان شکل گیرد و ثانیا در هر نقطه از استان با توجه به مزیت ها و ظرفیت های آن محل، روند توسعه برجسته و عملی شود.

استاندار یزد افزود: در روند توسعه استان، توجه به الزامات و ظرفیت ها و نقطه نظرات نخبگان و صاحبنظران و نقش آفرینی منابع انسانی ماهر و توسعه یافته استان، ضروری است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

"زمانی قمی" به ثبت جهانی یزد اشاره نمود و خاظر نشان کرد: ثبت جهانی یزد، در حقیقت به رسمیت شناختن تاریخ، تمدن و پیشینه با عظمت مردم این دیار است و این رویداد، هم افتخاری برای یزدی ها و هم افتخاری برای تمام ایران است که باید از آن به نحو شایسته در مسیر توسعه استان بهره گیریم.

وی افزود: راه غلبه بر معضل بیکاری در استان یزد، بهره مندی از همه ظرفیت های موجود به ویژه استفاده از مزیت های اقتصاد دانش بنیان است و در این راه باید به همه ایده ها و نظرات نخبگانی که در نهایت به خلق ثروت، تولید و اشتغال ختم می شود، بها دهیم و از آن در همه استان بهره مند شویم.

عالی ترین مقام اجرایی استان سپس تصریح کرد: در این مسیر توسعه، اولویت ما رسیدگی به ذخائر آبی استان به عنوان پیش نیاز توسعه در استان است و قطع به یقین در این راه و در جهت حل این مشکل، تمامی گزینه ها و راه حل ها مد نظر خواهد بود و از آن استفاده خواهیم کرد و به موازات موضوع انتقال آب بایستی الگوی مصرف در حوزه های کشاورزی، شرب، بهداشت و صنعت تغییر کند.

" زمانی قمی" سپس با بیان این نکته که " همه باید روی یک نسخه مشخص از توسعه استان به توافق برسیم و با انسجام برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم" خاطر نشان نمود: از همه شما انتظار دارم تا اختیارات مسئولین، به ویژه استاندار را در این مسیر به رسمیت بشناسید چرا که در عین اینکه اهل تعامل و گفت و گو هستم، اختیارات و جایگاه خود را نیز به درستی می شناسم و از آن برای توسعه استان بهره خواهم گرفت منتهی این امر هیچ منافاتی با اخذ مشورت، تعامل با اهل نظر و شخصیت های برجسته استان نخواهد داشت.

استاندار یزد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالین ستاد جناب آقای دکتر روحانی در سراسر استان خاطر نشان نمود: ستاد دکتر روحانی، تمام تلاش خود را برای استقرار راهی که بدیل آن افراط بود، انجام داد و این مهم باید با ارائه کارنامه موفق در عمل، درخشانتر شود تا بتوان در ادوار آینده نیز در این مسیر گام نهاد و برای سربلندی کشور و نظام جمهوری اسلامی تلاش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار