کد خبر: ۵۲۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي يزد گفت: راه اندازي مركز مبادلات پيمانكاري فرعي (SPX) در استان يزد كمك شاياني را به صنايع استان در زمينه بازاريابي و ايجاد شبكه‌ها و كنسرسيوم‌هاي صنعتي مي‌كند .
«سيد مسعود عظيمي» در اولين جلسه شوراي راهبري اين مركز كه  با حضور روسا و نمايندگان دستگاه هاي ذيربط برگزار شد، با ذكر اين مطلب گفت: يكي از ضعف‌هايي كه واحدهاي صنعتي استان با آن روبرو هستند، ضعف در برقراري ارتباط بين صنايع كوچك و متوسط و بزرگ است كه در اين راستا و در جهت برقراري ارتباط و شناسايي پيمانكاران صنعتي، اين مركز تشكيل و با تيم اجرايي قوي آغاز به كار كرد .

عظيمي با اشاره به برخي از ماموريت‌هاي اين مركز، گفت: شناسايي، ايجاد و توسعه بازار براي واحدهاي صنعتي عضو مركز، تسهيل ارتباط كارفرمايان و پيمانكاران و توسعه فرآيند پيمان سپاري، الگوبرداري از نحوه فعاليت بنگاه‌هاي صنعتي كوچك و متوسط با كلاس جهاني و از همه مهمتر افزايش توان رقابتي بنگاه هاي داخلي از جمله مهمترين ماموريت هاي اين مركز است.

وي با اشاره به عضويت نزديك به 112 واحد صنعتي در مركز SPX ، گفت: صنايع كوچك و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي براي بهره‌مندي از برنامه‌ها و خدمات مركز مبادلات پيمانكاري فرعي استان همكاري لازم را در تكميل اطلاعات و عضويت داشته باشند تا در آينده با اجراي برنامه‌هاي عملياتي از خدمات آن استفاده لازم را ببرند .

عظيمي با بيان اين كه اين مركز پس از شناسايي كامل واحدهاي صنعتي خدمات متنوعي را در دستور كار دارد، اظهار كرد: ايجاد شبكه‌ها و كنسرسيوم‌هاي صنعتي بين اعضاء، شناسايي پيمانكاران صنعتي، بازاريابي داخلي و بين‌المللي براي اعضاء، مشاوره و آموزش هاي صنعتي به اعضاء، حضور مشترك و بازديد از نمايشگاه‌ها و نيز مديريت بانك اطلاعات پيمانكاران براي استفاده كارفرمايان برخي از خدماتي است كه اين مركز براي واحدهاي صنعتي عضو پيش بيني كرده است .

«محمدرضا قمي» رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان نيز در اين جلسه با ابراز رضايت از تشكيل اين مركز در استان، گفت: تشكيل مركز مبادلات پيمانكاري فرعي (SPX) در استان يزد يكي از نيازهاي اصلي و حلقه هاي مفقوده ارتباطي بين صنايع كوچك و متوسط با صنايع بزرگ است .

وي با اشاره به وضعيت اشتغال استان گفت: اميدواريم با تشكيل اين مركز و همراهي نهادها و واحدهاي صنعتي استان، شاهد رونق بازار و رشد كيفي و كمي صنايع به ويژه واحدهاي صنعتي كوچك باشيم تا زمينه اشتغال در استان فراهم شود .

وي با اعلام آمادگي براي همراهي و مشاركت كامل با مركز SPX ، اظهار كرد: در صورتي كه تيم اجرايي متخصص و كارامد در اين مركز فعاليت كند و شركت شهرك‌هاي صنعتي استان نيز حامي ان باشد، اتاق بازرگاني نيز در سال‌هاي آتي ادامه‌دهنده و حامي اصلي مركز SPX در استان مي‌شود .

گفتني است، در اين جلسه «محمدرضا علمدار يزدي» رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد به بيان ديدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص وضعيت صنعتي استان و نقش مركز SPX در رونق بخشي صنايع استان ارائه داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار